Je den zápasu. Sedím v šatně. Nervozita by se před výkopem dala krájet. Najednou to přijde a displej telefonu se rozsvítí. Nová zpráva se zdánlivě neutrálním textem, který se zápasem nijak nesouvisí. Za chvíli přijde trenér a začne nám rozdávat taktické pokyny. Já už ty svoje ale mám. Dnes musím udělat maximum. Maximum, aby můj tým prohrál. Vítejte v pekle match-fixingu!
Nemusím zrovna sedět v šatně brazilského národního týmu na mistrovství světa ani v kabině před zápasem Fortuna ligy. Stačí, že je na zápas někde – kdekoliv na světě – vypsaná sázka. Nemusí jít o zavedenou a řádně registrovanou sázkovou kancelář, jejíž jméno se hrdě vyjímá na dresech, které visí malým klukům v pokoji.
Můžu být poloprofesionál ve třetí lize, ale zápas mého celku je v nabídce sázkové kanceláře z Číny. Nemá licenci provozovat sázky ani v Číně, kde je sázení zakázané, ani v Česku, o žádnou licenci nezažádala. Prostřednictvím internetu vypisuje sázky na utkání z celého světa, aniž by podléhala jakémukoliv dohledu nebo byla začleněná v systému monitorujícím podezřelé pohyby na sázkovém trhu a varujícím před možnou manipulací.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!