Mistrovství světa začíná už za týden, když ho v neděli 20. listopadu od 17 hodin rozehraje domácí reprezentace s Ekvádorem.
Šampionátu se během jeho konání nevyhnete, stejně jako jeho logu. Co znamená?
V první řadě navazuje na praxi z posledních dvou mistrovství v Brazílii a Rusku, kdy je logo abstraktní interpretací trofeje pro mistra světa. Ikonický pohár zobrazuje dvojici fotbalistů se vztyčenýma rukama, mezi nimiž spočívá zeměkoule. Mistři světa ho dostávají od roku 1974 a je putovní.
Zpět ale k logu katarského mistrovství. Křivky znaku podle oficiálního výkladu FIFA představují zvlnění pouštních dun a nepřerušená smyčka zobrazuje také číslo osm, jako připomínku osmi stadionů, které budou hostit zápasy MS 2022.
FIFA v logu vidí také symbol nekonečna. Fotbal je nikdy nekončící zábava.
„Design znaku ztělesňuje vizi události, která spojuje a zapojuje celý svět a zároveň obsahuje výrazné prvky místní a regionální arabské kultury a narážky na krásnou hru,“ shrnuje vyznění loga FIFA.
Osmička v logu je upletena z tradičního arabského vlněného šátku.
„Během zimních měsíců se šátky nosí po celém světě a zejména v oblasti Perského zálivu. Zimní oděv inspirovaný tímto regionem také odkazuje na skutečnost, že půjde o první mistrovství světa ve fotbale, které se bude hrát v listopadu a prosinci,“ dodává k tomu FIFA.
Připomeňme, že v Kataru se MS nehraje v létě, protože by to bylo kvůli extrémně teplému a vlhkému počasí nebezpečné pro zdraví hráčů. I kvůli těmto extrémním klimatickým podmínkám zemřely na stavbách infrastruktury pro letošní šampionát tisíce dělníků:
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.