Stadion byl otevřen v létě loňského roku. Vidíte tam už nějaké konkrétní meřitelné přínosy pro město?
Postupně se nám daří rozhýbávat ekonomiku směrem k pozitivním číslům. Narůstají nám výrazně příjmy za ticketing, to je něco, co je po dvou sezonách v azylu výraznou a citelnou novinkou. Máme velmi dobře započato také v pronájmu prostor, ať už je to VIP Silver nebo Gold. To mohou být v kontextu celého roku až miliony korun. O stadion mají navíc zájem i firmy. V jeho prostorách se konají velké eventy, semináře, kulturní a společenské akce.
Jak se to projevuje v samotném městě. Předpokládám, že i díky takovým prostorům do města dorazí i lidé, kteří by jinak do Hradce nedorazili…
Je to zatím krátká doba na vyhodnocení, ale zrovna před několika dny jsem tu měla debatu s největšími provozovateli hotelů. A aniž bych se jich na to ptala, sami říkali, že z pohledu zaplněnosti jejich zařízení je otevření stadionu opravdu velkým zlomem. Cítí to na tvrdých datech. Máme také 3727 permanentek a podle našich odhadů je zhruba 15 % návštěvníků fotbalových zápasů z celého regionu. I to jsou lidé, kteří k nám míří díky tomu. Velký zájem je také o prohlídky celé stavby. Termíny jsou obratem obsazené (vstupné je za 150 Kč na osobu – poznámka redakce).
Přitom ještě ne všechno je přímo na stadionu dokončené. Kolik peněz to ještě spolkne a co dalšího by to mohlo městu přinést?
Řešíme dotaci 100 milionů Kč od kraje na zmultifunkčnění stadionu. Jsou tam prostory, kde se dají dělat další aktivity – tělocvična, tunel pro atlety a další. To vše jsou prostory, které je třeba ještě dodělat. Tělocvičny následně budeme chtít pronajímat. To vše je v plánu udělat během následujících dvou až tří let. Součástí toho je také vybudování nové parkovací cyklistické věže. Tímhle směrem chceme jít.
Město také nedávno oznámilo start prací na prodeji klubu do soukromých rukou. Půjde jenom o sportovní organizaci nebo je ve hře i prodej stadionu?
Stadion na víc než 100 % zůstane v rukou města. Co se týče klubu, nechceme říct, jestli budeme prodávat 51 % nebo 90 %. Čekáme na nabídky a teoreticky se může stát, že ta na 51 % bude atraktivnější. Nelimitujeme se nijak tím, jakou část prodávat. Rozhodně ale bude mít město určitou záklopku a podmínku, která neumožní odvedení profesionální licence z Hradce Králové.
Chápu, že nyní řešíte záležitost s firmami, které vám ten prodej mají pomoci realizovat – mj. s Havel & Partners a Českou Spořitelnou. Víte ale, jestli vůbec někdo klub bude chtít?
Už proběhly náznaky velmi neformálního charakteru. Byly tu i první přímé kontakty, ale zatím jen velmi neformální. K ničemu se nechceme zavazovat. Víme ale, že jsou tu jednotky subjektů, které projevují zájem.
Můžete být konkrétnější?
Zatím to nelze, ale mezi těmi neformálními debatami byl i kontakt ze zahraničí. Nevyhýbáme se tomu. Je možné, že ten nejzajímavější zájemce například vytvoří určité propojení i s dalšími aktéry.
V roce 2021 se mluvilo o nacenění klubu na 25 milionů korun. Jak aktuální je ta částka i nyní?
Pro mě je to nacenění irelevantní. Je to historická informace, která vznikla v tehdejším kontextu. Nemáme nastavenou nějakou minimální částku, nicméně se rozhodně bavíme o násobně vyšší sumě.
Text původně vyšel na webu Stadiony.blog.
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Důležité zápasy v úterý hrají lvíčata i dospělá reprezentace. Jedenadvacítku čeká domácí odveta baráže o Euro s Belgií, áčko pak závěr skupinové fáze Ligy národů. Obě utkání vysílá ČT Sport.