V neděli 26. března od dvou hodin odpoledne se na Letné hraje velké pražské derby. V boji o titul se proti sobě postaví Sparta se Slavií. Domácí navíc doufají, že se jim podaří překonat český klubový rekord v počtu diváků na zápase ženského fotbalu.
Ten drží slávistky, které v Edenu v roce 2019 při čtvrtfinále Ligy mistryň s Bayernem podporovalo 6882 diváků. Tohle číslo je tedy meta. A už teď k ní není daleko. Včera Sparta zveřejnila, že zatím prodala 3169 lístků. Vstupenky jsou za 100 korun, organizované skupiny s dětmi si pak můžou říct o vstup zdarma. Sparta na derby aktivně láká na sociálních sítích ale třeba i během zápasů mužské ligy.
Letenští zkouší zopakovat úspěšný model, který už v této sezoně aplikovali v anglické a německé lize. Derby na konci března dali na hlavní sparťanský stadion a zápas se hraje během reprezentačního okna, kdy bude mužský klubový fotbal vypnutý. Hlad po fotbale tak fanoušci Sparty, Slavie a dobrého fotbalu budou moci zahnat na Letné. Loni na podzim takto na zápas Arsenalu s Tottenhamem přišlo 47 tisíc lidí a na Bayernu s Frankfurtem bylo 23 tisíc diváků.
Už teď je jasné, že půjde o mimořádnou návštěvu, když je zatím na největší ženské derby prodáno víc lístků, než jaká je průměrná návštěvnost Liberce, Jablonce nebo Mladé Boleslavi v aktuálním ročníku první ligy mužů. A na 1. ligu žen tu nejčastěji chodí desítky až nižší stovky lidí. Na podzim podle oficiálních statistik fotbalové asociace byl ligový rekord kolem 500 diváků a to na derby Slavie se Spartou, které se hrálo v Horních Měcholupech, a pak v Liberci na Spartu.
Na Slavii na podzim v Lize mistryň pak chodilo zhruba 700 lidí, když nehrála v Edenu a na dva zápasy na hlavním slávistickém stadionu přišlo dvakrát přes tisíc lidí. Když reprezentace hrála loni v dubnu kvalifikaci na mistrovství světa s Islandem v Teplicích dorazily zhruba 3000 lidí a hráčky byly nadšené.
Derby se dočká také kvalitního televizního pokrytí, když ho bude vysílat O2 TV Sport.
„Bude to přenos v nejvyšší televizní kvalitě, jak jsou diváci zvyklí u nejatraktivnější zápasů z Fortuna ligy nebo Ligy mistrů. Chybět nebude ani půlhodinové předzápasové studio, kde zkušený moderátor David Sobišek přivítá expertky z fotbalového prostředí. V poločasovém a pozápasovém studiu dostanou prostor i odborné rozbory nebo elektronická tužka. Reportérkou přenosu bude Denisa Doležalová,“ říká David Solnař, mluvčí O2 TV.
„Na vysílání jsme se domluvili přímo se Spartou. Přenos si následně vyhodnotíme a uvidíme, zda se pustíme do nějaké rozsáhlejší spolupráce. V minulosti jsme se zástupci Fotbalové asociace ČR vedli debatu o možnosti vysílat nejvyšší ženskou soutěž,“ dodává Solnař.
Ženskou ligu hraje osm týmů (velkou představovačku jsme měli v létě před startem soutěže), které nejprve hrají každý s každým doma a venku a po těchto 14 prvních zápasech se tabulka dělí na dvě skupiny po čtyřech, kde spolu týmy znovu hrají každý s každým. Českou ligu zatím nevyhrál nikdo jiný než Sparta a Slavia, obhájkyněmi jsou sešívané. A ani letos se nedá čekat, že by byl mistr jiný. Po 12 kolech je první Sparta s 32 body, Slavia na ni ztrácí bod a třetí Slovácko je o devět bodů za Spartou.
Vyzpovídali jsme Tomáše Součka nebo oscarového producenta a bývalého prezidenta LOSC Lille Michela Seydouxe. Řešíme tajemnou smrt východoněmeckého Beckenbauera. Celkem pro vás máme přes 160 stran unikátního čtení.
Text vznikl v rámci projektu Girl Power, kde se snažíme upozornit na ženský fotbal. Na hru samotnou, ale i na její společenský přesah. Partnery Girl Power jsou výrobce sportovního oblečení, vybavení a obuvi Puma a Heroine, magazín o hrdinkách cílící na ženské publikum.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.