„V sezoně 2024/25 dojde ke zvýšení cen permanentek. V uplynulých letech jsme zdražovali permanentní vstupenky jen velmi pozvolna, což ovšem neodpovídalo zvyšujícím se nákladům na provoz stadionu, realizovaným investicím do něj ani poptávce po vstupenkách,“ uvádí pražský klub na webu, kde fanouškům změny od příští sezony představuje.
Chystané zdražování avizoval už loni v říjnu v rozhovoru s Football Clubem marketingový šéf klubu Kamil Veselý. „V současné cenotvorbě ta cena permanentky nedává smysl a určitě by měla být vyšší. Jsem si jistý, že hodnota toho produktu je vyšší než její aktuální cena,“ uvedl tehdy.
Nové permanentky na Letnou na stávající sezonu se daly pořídit za ceny od 2900 do 4300 korun, na příští sezonu to budou ceny od 4300 do 6400 korun. Stávající permanentkáři, pokud pravidelně docházejí na zápasy a získají dostatečný počet bodů ve věrnostním programu, si pak mohou sáhnout na slevu 10 nebo 20 %. Mezi změnami od příští sezony bude i to, že tato sleva za poctivou docházku bude na začátku přespříští sezony dělat maximálně už jen 10 %.
Sparta se při stanovení nových cen permanentek držela toho, aby jejich cena vyšla na polovinu celkové ceny, kterou by fanoušci museli dát za samostatné vstupenky na jednotlivé ligové zápasy. A od příští sezony zdražila i ceny jednotlivých vstupenek. Například na ty nejatraktivnější zápasy v lize v aktuální sezoně v předprodeji lístky stojí 450 až 850 korun, nově to bude 550 až 1100 korun.
Sparta si zdražování může dovolit i kvůli tomu, že je o její zápasy v poslední době velký zájem a Letná je pravidelně vyprodaná. V této ligové sezoně je zatím divácký průměr na domácí zápasy Sparty 16 953 lidí (Slavia je v této statistice první s průměrem 17 594 lidí). Kromě jiného tak roste význam příjmů z prodeje vstupenek v celkovém rozpočtu klubu.
„Pravidelně zveřejňujeme čísla ohledně našeho rozpočtu, takže si každý může zjistit, že náš roční rozpočet se pohybuje kolem 750 milionů korun. V roce 2023 by měl být náš příjem z prodeje vstupenek a permanentek na ligové zápasy zhruba ve výši 60 až 70 milionů korun, když k tomu připočteme i evropské poháry, tak se dostaneme rozhodně přes sto milionů korun. Z toho vyplývá, že jde už o dost významný podíl na celkovém rozpočtu klubu,“ řekl Veselý v říjnu 2023 v už zmíněném rozhovoru s FC.
Platí také, že cena permanentek na Letnou před touto sezonou byla levnější nejen než na Slavii a v Plzni, ale i než v Pardubicích a na Slovácku, jak se můžete přesvědčit v tomto našem předsezonním přehledu.
Sparta před touto sezonou do prodeje dala 9000 permanentních vstupenek a všechny je prodala (Slavia dala do prodeje 11 tisíc a také je prodala). V reakci na enormní zájem o permanentky Sparta v létě 2023 spustila čekací listinu na nákup permanentek na sezonu 2024/25. Momentálně je na ní registrováno téměř 10 tisíc fanoušků.
„Kapacita stadionu je však omezená, stejně tak i maximální možný počet míst, která mohou být obsazená permanentkami. Již nyní je tak bohužel jasné, že se nedostane na všechny,“ píše Sparta na svém webu a dodává, že pro příští sezonu navyšuje kapacitu míst pro permanentkáře na celkových 10 000.
Od nové sezony bude Sparta vydávat automaticky jen digitální permanentky v klubové mobilní aplikaci. Kdo bude chtít i plastovou kartičku, bude si nově muset připlatit 490 korun. A pro další sezony Sparta chystá úplné zrušení klasické plastové permanentky.
„Jako klub se snažíme být dlouhodobě aktivní v oblasti společenské odpovědnosti a přispívat také k ochraně životního prostředí a udržitelnosti. Z tohoto důvodu nebudeme dále přistupovat k plošné výrobě tisíců plastových karet, neboť čtečky na vstupech stadionu umožňují bezproblémové odbavení fanoušků prostřednictvím kódu zobrazeném v mobilní aplikaci,“ zdůvodňuje Sparta.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.