Teplický fotbalový klub dnes představil nové logo a novou klubovou vizuální identitu, se kterou vstoupí do následujícího fotbalového ročníku 2023/2024. Za celým projektem stojí téměř dva roky příprav a práce, které vyvrcholily dnešním představením.
„Nové logo i vizuální identita nám přináší velké možnosti nejen v naší komunikaci, ale také především využitelnost směrem k merchandisingu pro náš fanshop, se kterým už řešíme možnosti nových kolekcí,“ říká ředitel klubu Rudolf Řepka. První předměty, konkrétně šály, s novým logem by měly být v prodeji už na příštím domácím zápase s Hradcem Králové.
Nové logo, které nahradí to současné z roku 1995, odkazuje na podobu několika historických znaků teplického fotbalu a hledá mezi nimi jednotící linku.
Modrá plocha s výraznými počátečními písmeny názvu klubu se hlásí k počátkům organizovaného fotbalu ve městě Teplice a tradici největšího místního prvorepublikového klubu Teplitzer FK 03.
Tvar loga ve formátu štítku je inspirován podobou prvního znaku současného klubu, tehdy pod názvem SK Teplice-Šanov, tato podoba byla používána v letech 1945 až 1948.
Z novodobého loga FK Teplice představeného v roce 1995 přejímá lem ve žluté barvě klubu a obnovený typografický motiv ve středu loga.
„Ke změně loga došlo v tomto roce kvůli výročí 120 let od založení Teplitzeru FK 03,“ říká Martin Kovařík, marketingový ředitel a mluvčí klubu.
Nová klubová tvář začala vznikat během prvních konzultací v červenci 2021. „Měli jsme obrovské štěstí, že jsme hned při prvních debatách o možnostech změny loga narazili na člověk z našeho regionu, který se věnuje brandingu sportovních organizací, navrhuje nejen loga či grafiku, ale také dresy,“ zmiňuje Kovařík tvůrce loga Karla Hejkala z nedalekého Litvínova.
„Můj děda a táta klubu fandili, táta do Teplic na fotbal i jezdil. Navíc sbíral sportovní odznaky, takže jsem vnímal už teplické logo z 80. let a samozřejmě i ta následující až po současné. Bylo tak pro mě velkým závazkem ujmout se tvorby nového loga a věřím, že ho fanoušci vezmou za své a přiroste jim k srdci,“ přeje si sám Hejkal.
Vyzpovídali jsme Tomáše Součka nebo oscarového producenta a bývalého prezidenta LOSC Lille Michela Seydouxe. Řešíme tajemnou smrt východoněmeckého Beckenbauera. Celkem pro vás máme více jak 160 stran unikátního fotbalového čtení.
Klubová vizuální identita není jen logo, ale také to, jak klub vystupuje nejen v digitálním, ale také v reálném světě. Nové logo FK Teplice sjednotí také loga pro další aktivity, které klub provozuje, ale i například pro název stadionu či nadační fond.
Klub napříč svou komunikací bude využívat jednotné typy písma, primárním písmem v klubové komunikaci bude písmo Eastman Condensed, sekundárním písmem pak Eastman Grotesque. Písmo se bude používat nejen na sociálních sítích a v marketingové komunikaci, ale také v zápasovém magazínu nebo ve jménech a číslech na dresech.
Cílem klubu je sjednocení všech klubových výstupů a jejich posunutí do moderního hávu s velkým odkazem na bohatou tradici, kterou fotbal v Teplicích má.
Nové logo a identitu klub zveřejnil s předstihem, aby měl podle Kovaříka dostatek času pro výrobu všech potřebných věcí před startem nového ročníku, kdy se začne nové logo naplno používat. Dresy s ním budou představeny až před startem nové sezony.
K nové tváři má klub i speciální web na adrese www.fkt2023.cz. Najdete tam například odpovědi na časté dotazy, ve kterých nás zaujalo, že jsou často rýpavé. Tady jsou:
Teplice jsou v první lize aktuálně čtrnácté, tedy na první barážové příčce. Na poslední místo, ze kterého se přímo sestupuje, mají jen dvoubodový náskok. Naopak na třinácté České Budějovice ztrácí čtyři body. Před týdnem kvůli sérii špatných výsledků propustily Jiřího Jarošíka a místo něj dosadily Zdenka Frťalu z klubové akademie. V prvním zápase pod novým koučem Teplice doma remizovaly s Brnem 1:1, když hosté vyrovnávali z penalty v úplném závěru zápasu.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.