Sezona je u konce. Trofeje jsou rozdány, hráči (s výjimkou těch, které v tomto týdnu čeká boj o ligovou příslušnost v baráži) vyrážejí na dovolenou. Aktivita fotbalových klubů se ale nemusí nutně soustředit jen na dění na trávníku. Přesah fotbalu mimo hranice sportu je evidentní. Je to zábava, byznys, ale taky oblast s velkou společenskou odpovědností.
Fotbal dokáže pomáhat, a to v mnoha směrech. Zároveň je tuto činnost dobré řešit komplexně a dlouhodobě, aby byl její efekt co největší a vše nekončilo jen u několika náhodně vybraných dobročinných sbírek. U nás je tento přístup zatím ještě v plenkách, ale objevují se první vlaštovky, které míří správným směrem.
„Udržitelnost obecně ještě pro české fotbalové kluby není tak velkým tématem, jako je třeba pro velké firmy v Česku. Ačkoli se řada klubů doposud věnovala tradičně spíše charitě a filantropii, je skvělé poslední dobou sledovat, že u nich stále víc rezonuje téma udržitelnosti v širším celospolečenském kontextu. Že si začínají uvědomovat sílu, kterou fotbal nabízí, a to měnit svět k lepšímu a pozitivně k tomu motivovat i společnost,“ říká Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!