Byť se o fotbalu v porovnání s jinými sporty říká, že je hodně konzervativní, tak na hřišti v poslední době zažívá pádivý vývoj. Z velké části je za tím nástup moderních technologií a využití dat a statistik při tréninku i skautinku hráčů.
Právě analytický přístup k fotbalu a změny s ním spojené jsou hlavním tématem nového dílu našeho podcastu, jehož hosty byly Jakub Dobiáš, zakladatel a výkonný ředitel firmy 11Hacks a Vojtěch Mrklas, držitel základní trenérské licence, milovník fotbalové taktiky a spolupracovník Football Clubu.
Dá se dobrým využitím dat vyvážit nerovnost mezi rozdílně movitými kluby? Kdo v Česku vhodně využívá nové technologické postupy? Jak by mohla Plzni v Lize mistrů pomoci nejlepší data? A jak se mění význam individuálních schopností a přístup k nim? To jsou jen některá témata našlapaného hodinového povídání.
Přejeme příjemný poslech a dobrý vstup do podzimu!
1:04 – Představení hostů.
3:05 – Zahřívací hypotetické okénko: jak by mohla Plzni v Lize mistrů pomoci nejlepší data?
7:30 – Vliv moderních technologií na aktuální fotbal?
11:45 – Hledání optimálního postu pro Jakuba Jankta.
16:34 – Datová analýza v českém fotbale.
24:10 – Angažování trenérů podle dat.
26:24 – Jak v Česku budovat tým, který uspěje v Evropě.
34:20 – V čem tkví úspěch Michala Bílka v Plzni?
39:42 – Budoucnost fotbalu s datovou analýzou: individuality vs. komplexnost.
45:07 – Taktika, fotbalové systémy a data.
Klopp, Trpišovský, van der Vaart nebo Zeman. V čísle (3/2022) máme silnou sestavu. Byli jsme za nimi.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.