Jak dosáhnout toho, aby se z české reprezentace stal lovebrand?
Repre měla být lovebrand už dávno. Fotbal se v Česku strašně dlouho střílel do nohy. Je to největší sport na světě a za našeho života se na tom těžko něco změní. Možná esport bude jednou velký soupeř. Každopádně téhle globální pozice fotbalu musí i v Česku využít nejen marketéři, ale celé fotbalové prostředí. Místo toho nedokážou převálcovat ani hokej.
Kdo vyhraje souboj o národní sport?
Je pravda, že ve fotbale je na reprezentační úrovni mnohem těžší dosáhnout úspěchu než třeba v hokeji. Ten má výhodu, protože mistrovství světa je každý rok a špičku tvoří zhruba šest zemí, takže jste skoro automaticky v boji o medaile. Mistrovství světa ve fotbale je naopak jednou za čtyři roky a je hrozně těžké se tam dostat. Na EURO hrajeme sice pravidelně, ale udělat tam úspěch je taky hodně obtížné.
Zároveň je tu ale živá fotbalová kultura od srandafotbálků na vesnicích až po vyprodané stadiony na Letné a v Edenu. Lidi to baví na všech úrovních, takže pokud nedokážete udělat lovebrand z té nejvyšší možné, což reprezentace logicky je, tak je něco špatně.
Hašek s českým týmem na Euru propadl. Jiný by třeba postoupil ze skupiny. Limity v úrovni kádru by ale neprolomil ani Klopp. Reportér Luděk Mádl hodnotí dosavadní práci reprezentačního trenéra Ivana Haška.
Na Euru 2024 zbyla poslední osmička. Čtvrtfinále nabídne třeba i další souboj těžkých vah Portugalsko - Francie. Projděte si kompletní program.
Přední osobnosti české umělecké scény se zapojily do projektu SK Slavie Praha s názvem Kapitánská páska. Unikátní kolekce se vydraží na konci tohoto roku. Úspěšná realizace potvrzuje přesah fotbalového světa do celospolečenských témat.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!