Jak dosáhnout toho, aby se z české reprezentace stal lovebrand?
Repre měla být lovebrand už dávno. Fotbal se v Česku strašně dlouho střílel do nohy. Je to největší sport na světě a za našeho života se na tom těžko něco změní. Možná esport bude jednou velký soupeř. Každopádně téhle globální pozice fotbalu musí i v Česku využít nejen marketéři, ale celé fotbalové prostředí. Místo toho nedokážou převálcovat ani hokej.
Kdo vyhraje souboj o národní sport?
Je pravda, že ve fotbale je na reprezentační úrovni mnohem těžší dosáhnout úspěchu než třeba v hokeji. Ten má výhodu, protože mistrovství světa je každý rok a špičku tvoří zhruba šest zemí, takže jste skoro automaticky v boji o medaile. Mistrovství světa ve fotbale je naopak jednou za čtyři roky a je hrozně těžké se tam dostat. Na EURO hrajeme sice pravidelně, ale udělat tam úspěch je taky hodně obtížné.
Zároveň je tu ale živá fotbalová kultura od srandafotbálků na vesnicích až po vyprodané stadiony na Letné a v Edenu. Lidi to baví na všech úrovních, takže pokud nedokážete udělat lovebrand z té nejvyšší možné, což reprezentace logicky je, tak je něco špatně.
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Důležité zápasy v úterý hrají lvíčata i dospělá reprezentace. Jedenadvacítku čeká domácí odveta baráže o Euro s Belgií, áčko pak závěr skupinové fáze Ligy národů. Obě utkání vysílá ČT Sport.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!