Nedávno jste na sociální síti X psal, že vyprodáno budete mít v lize teď v sobotu na České Budějovice už po třinácté za sebou, celkově včetně zápasů v evropských pohárech dokonce už po sedmnácté, kam se počítá už i další zápas s Rangers. O jak unikátní věc jde? Stalo se to už někdy v historii Sparty?
S největší pravděpodobností se to nikdy nestalo, ale není lehké to úplně přesně doložit, historické prameny nejsou spolehlivé. Že je vyprodáno, se dnes definuje tak, že už není žádná vstupenka v prodeji a řeší se přitom jen domácí sektory. Proto může být, a v praxi i vždy je hlášená návštěva na zápasech jiná, než je celková kapacita stadionu. Je to ovlivněné tím, kolik přijede fanoušků hostů a kolik nepřijde fanoušků domácích. A z těchto důvodů je také zpětně těžké poznat, zda bylo vyprodáno či nebylo. Data o návštěvnosti, která se dají dohledat v databázi na CSfotbal.cz, navíc nejsou starší než z 50. let minulého století. Tato čísla jsou navíc velmi kulatá, je tam třeba 20 000. Z toho je vidět, že dřív vlastně ani neměli přesný přehled o počtu fanoušků.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!