Nadělte si 2. díl fotbalových pohádek Zdeňka Folprechta

Třikrát tolik za ligu? Detailní průvodce tendrem na televizní práva

24. srpen 2023
Sdílejte:
Ligová fotbalová asociace vyhlásila ve středu 23. srpna tendr na klíčovou součást audiovizuálních práv na domácí profesionální soutěže. Proč až teď? Kdo má o první a druhou ligu zájem? Kdy bude jasno? A jak si peníze od vysílatelů rozdělují kluby? Zodpovíme vám všechno, co potřebujete vědět.
Jaroslav TvrdíkFoto: Michal Růžička / Mafra / Profimedia

Jak se vysílací práva na český fotbal obchodovala doposud?

Bez soutěže. STES, obchodní společnost fotbalové asociace, nebo později Ligová fotbalová asociace obvykle jen prodlužovaly spolupráci s Pragosportem. To je firma, která léta patřila dlouholetému místopředsedovi fotbalové asociace Jaroslavu Vackovi, nyní patří společnosti Livesport. Soutěžní ročník 2023/24 ještě spadá pod končící kontrakt s Pragosportem, který LFA za veškerá audiovizuální práva platí ročně 150 milionů korun. A dál s nimi obchoduje dle vlastního uvážení.

Jak Pragosport rozmisťuje práva dnes?

Nejvyšší soutěž vysílá O2 TV, čtyři zápasy v televizní a čtyři duely ve streamovací kvalitě. Druhou ligu, obvykle jeden zápas z kola vysílá Česká televize. Ta má také možnost odvysílat souhrn kola nejvyšší soutěže Dohráno. Streamy z první ligy běží na webech sázkových kanceláří Fortuna a Tipsport.

Související články

Ligová hádanka. Poznáte kluby a hráče podle statistik?

Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...

Kvíz

Teď je na řadě MS 2026. Ukažte v kvízu, co o příštím šampionátu víte

Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.

Kvíz

Rohony, Manene a Mišík! Sparta bude slavit s generací Z

Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.

Zprávy
Popup se zavře za 8s
Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.

Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.