Na vlakovém nádraží v Dortmundu by ani nemusely být cedule oznamující, ve kterém městě právě jste. Sotva vyjdete před hlavní budovu, máte jasno.
Ve větru se třepotají dvě obrovské vlajky s logem BVB a vedle na zdi se vyjímá nápis „Willkomen in der Fussballhauptstadt!“ Vítejte v hlavním městě fotbalu. Přehnané? Ani ne.
Celé centrum vypadá jako velká fanzóna. Na každém kroku najdete něco, co vám připomene, že právě tenhle sport je hlavní identitou města. To má Dortmund společné třeba s Brémami nebo Mönchengladbachem. Nebýt fotbalu, málokdo by je za hranicemi Německa znal.
Partnerem německého fotbalu na stránkách Football Clubu je Nova Sport.
V Dortmundu je ten pocit asi nejintenzivnější.
Složitě byste hledali hospodu, která by nebyla vyzdobená alespoň klubovými vlaječkami. Častější variantou je, že v nich narazíte také na plakáty, fotografie, zarámované dresy Borussie i slavných soupeřů nebo menu plné fotbalové terminologie. Případně na barové stoličky, kde držáky pod sedátkem připomínají nohy urostlého obránce. Do žlutočerných barev jsou stylizované i některé stánky s kebabem.
Zvláštním koloritem jsou pak tradiční fanouškovské knajpy. Ubývá jich všude a nahrazují je unifikované sportbary, proto se je BVB snaží podporovat. Abyste i příště mohli na fotbal zajít do obyčejné hospůdky, kde vám sice nenabídnou zážitkovou gastronomii, ale při fandění s kamarády si dopřejete levné místní pivo a šnaps. Princip je jednoduchý: každá domácí výhra znamená peněžní prémii pro vybrané lokály.
Nic se však pochopitelně nevyrovná zkušenosti nejautentičtější. Návštěvě zápasu Borussie.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Staňte se předplatiteli Football Clubu a odemkněte si všechny prémiové texty!