„Chtěli bychom v rámci oslav udělat první hudební party a mejdan pro několik tisíc lidí, který má vyloženě zaměření na generaci Z. Pracuje se na tom s Manenem a Rohonym. V plánování jsme už poměrně daleko, i když celá kreativa se bude ladit se Zdendou Novotným a spol.,“ řekl v podcastu Sparťanských novin marketingový ředitel Sparty Kamil Veselý. Trend sparťanských výstupů a aktivací je tak jasný. Ještě větší zaměření na zábavu a doprovodné akce.
Sparta rozšiřuje svůj agenturní tým. Ke kreativní agentuře 2Score se od nové fotbalové sezóny připojuje i společnost Livebros. Ta se specializuje na show na sportovních eventech a fan experience. Kreativní tým pak doplňuje ideamaker a moderátor Zdeněk Novotný. „Sparťané se díky této spolupráci můžou v nadcházející sezoně na eventy podobné nedávno proběhlému představení nového domácího dresu, kde fanoušci vytvořili největší S na světě,“ přibližuje aktivity rozšířeného týmu Kamil Veselý.
Pro fotbalovou Spartu byla poslední sezona úspěšná po sportovní, marketingové i obchodní stránce. Klub z Letné vyprodal všechna svá domácí soutěžní utkání, sedm měsíců před koncem svého životního cyklu zmizely ze skladů i všechny jeho originální rudé dresy. Zároveň navýšil tržby z merchandisingu víc než o polovinu a vydal společně s hudebníky Manenem a Rohonym hit Letná, který od zveřejnění nasbíral jen na Spotify skoro šest milionů přehrání. I proto obhájci titulu připravují na novou fotbalovou sezonu další marketingové novinky a aktivity pro fanoušky.
Díky výše zmíněné nové spolupráci se společností Livebros se budou moct fanoušci Sparty těšit na akce podobné té, při níž Sparta představila nové domácí dresy. Během eventu nazvaného „Největší S na světě“ Sparta za pomoci víc než dvou tisíc fanoušků na stadionu vytvořila největší lidské písmeno S a představila nový rudý dres od společnosti Adidas.
„Sparta, to už dávno není jen o chození na fotbal jednou za 14 dní. Spolupráce s kolegy z Livebros umožní, i díky jejich zkušenostem, dodat fanouškům další rozměr spojení s klubem a úplně nové zážitky. Sparta je v tomto směru v Česku průkopníkem,“ vysvětluje Svatopluk Smysl, šéf společnosti 2Score. Sparta tak vstupuje do nové sezóny s jasnou vizí a silným marketingovým týmem, který má ambici nastavovat nové standardy v komunikaci a zážitcích pro fanoušky.
„Domácí zápas vnímám jako vlajkovou loď komunikace klubu s fanoušky. Nejen výkony na hřišti, ale také veškerým ostatním děním na Letné je Sparta povinna právě zde svým fans nabídnout to nejlepší, co je v Česku a co obstojí také v celosvětové konkurenci," doplňuje Zdeněk Novotný, ideamaker Sparty, který propojuje ATL, digitální komunikaci, partnerské aktivace i eventy a kterého diváci znají jako zápasového moderátora.
Pro úplnost dodejme, že interní marketingový tým klubu v současnosti tvoří přibližně 20 lidí a Sparta spolupracuje se specializovanými agenturami na sportovní marketing. Agentura 2Score se stará o strategii, kreativu a tvorbu audiovizuálního obsahu. „Je pro nás ctí dlouhodobě rozvíjet brand Sparty a vidět, jak se dá vytěžit její komerční potenciál. S úctou k tradicím a fotbalové kultuře zároveň již plánujeme nový marketingový přístup v souvislosti s novým stadionem, který bude mít až dvojnásobnou kapacitu,“ představuje dlouhodobé kroky klubu Svatopluk Smysl, CEO 2Score.
Nově se o zápasový fan experience program a eventy bude starat agentura Livebros. Ta má zkušenosti s mistrovstvím světa v basketbalu, hokeji či florbalu, největší evropské MMA organizaci Oktagon a dlouhodobě spolupracuje s hokejovou Spartou. „U Sparty chceme využít naše know-how z mnoha různorodých sportovních akcí i náš technologický background. Chceme klub posunout do role lídra v oblasti fotbalové fan experience na evropské úrovni,“ uzavírá očekávání od spolupráce režisér a zakladatel agentury Martin Zahálka.
Betano je hlavním partnerem sekcí Cesta na Euro, Sparta a Sázkařský koutek.
Šéf sparťanského marketingu Kamil Veselý ještě plány klubu popisuje na sociální síti X: „Rád bych dovysvětlil tento náš krok, protože je hodně důležité pochopit, jak o tomto u nás přemýšlíme. Fotbal není cirkus. A nikdy nebude. Alespoň u nás na Spartě. Nicméně zápasový zážitek jde v mnoha směrech posunout dál. A když chcete něco posunout na nejvyšší možnou úroveň, chcete spolupracovat s těmi nejlepšími. Livebros s Martinem Zahálkou dlouhodobě prokazují, že jsou absolutní jednička na českém trhu, možná lze říci i na tom evropském.“
Livebros prý podle Veselého můžou díky svým znalostem pomoci vylepšit technické zázemí a celkovou infrastrukturu. Mají cit na to, jak pracovat s předzápasovým a přestávkovým programem. Umí pracovat interaktivně s velkoplošnými obrazovkami i LED perimetry. A především mají oči i mysl otevřenou a snaží se věci neustále posouvat kupředu a následně je dotáhnout do konce.
„Nečekejte na začátku zásadní změny. Progres bude postupný, ale věřte mi, že znatelný. Klub je připraven investovat, aby zážitek z návštěvy utkání a zápasového programu byl zcela unikátní. Kombinace 2Score a Livebros nám pomůže se posouvat strategicky, kreativně i technicky. Máme se všichni na co těšit! A nezapomínejte, že toto všechno kromě letenského stadionu směřuje i k tomu novému na Strahově,“ uzavírá Veselý.
Platby solidarity UEFA, které dostávají prvoligové kluby, které nehrají v dané sezoně základní část evropských pohárů, mají nový systém a české ligové kluby se mohou těšit na víc peněz.
Sparta v lize hostí Karvinou, ženská reprezentace v Teplicích v baráži o Euro 2025 Portugalsko a v televizi budou i zápasy z Premier League nebo Barcelona.
Českým fotbalovým reprezentantkám se přiblížila vytoužená účast na mistrovství Evropy. V Portugalsku remizovaly 1:1 a od historického úspěchu je dělí jediný zápas. Prohlédněte si všechny zajímavé momenty ze zápasu v Portu.