Když se Harry Kane objevil v přípravě na aktuální sezonu v záhadných černých kopačkách, začalo se hned spekulovat, o jaký model a především o jakého výrobce, se jedná. Bývalé eso Spurs spojilo většinu své kariéry se značkou Nike, ale už koncem loňského roku se začaly šířit zvěsti, že by partnerství Kanea s legendární „fajfkou“ mohlo skončit. A tak se také stalo, když Angličan v srpnu, už coby hráč Bayernu Mnichov, odhalil doživotní partnerství s americkou značkou Skechers.
Ta byla založena v roce 1992 v Kalifornii a od té doby se u svých bot vždy soustředila na extrémní pohodlí, a to i na úkor designu, díky čemuž dokázala být dlouhodobě konkurenceschopná cenově. Po Nike, Adidasu a Pumě se stala čtvrtou největší firmou na trhu s obuví v USA. Tržby Skechers v roce 2022 přesahovaly sedm miliard dolarů.
Díky svému předchozímu úspěchu se rozhodla alespoň okrajově prozkoumat vody konkrétních sportovních odvětví - v roce 2011 například vyrobila speciální běžecké boty pro olympijského maratonce Meba Keflezighiho, později také volnočasovou obuv pro nadhazovače MLB Claytona Kershawa nebo německého špílmachra Michaela Ballacka.
Nikdy se však nejednalo o tak velký krok, jako v případě Harryho Kanea. Skechers vyrobili svůj první model fotbalových kopaček a k jejich propagaci si vybrali jednu z největších hvězd světového fotbalu.
Pokud jste viděli film Air o spolupráci mezi tehdejším nováčkem Michaelem Jordanem a začínající basketbalovou divizí Nike, která díky značce Air Jordan způsobila revoluci ve světě sportu a současné kultuře, tak možná vidíte v obou případech malou paralelu. Harry Kane si po dlouholeté spolupráci s Nike vybral značku, která nikdy nevyráběla kopačky, ale plánem Skechers byl nejspíš ohromen podobně jako tehdy mladý Jordan, a bude chtít vytvořit svůj vlastní odkaz i mimo fotbalové hřiště.
V nových kopačkách i působišti to Kaneovi pálí skvěle - za Bayern nastoupil v modelu SKX_01 do šesti zápasů, ve kterých si připsal pět gólů a dvě asistence. Pro Skechers je to slušná reklama na úvod. A vypadá to, že další hráči budou přibývat.
Podobnou cestou se totiž vydal i Álvaro Morata, který na začátku sezony nastupuje v černých kopačkách, o nichž se proslýchá, že se jedná o druhý model Skechers s názvem Razor. Hlavní hráči na trhu s fotbalovou obuví i doplňky jako jsou Nike, Adidas, Puma nebo New Balance by se měli mít na pozoru, objevila se totiž nová štika v rybníku.
Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.