O sponzorech na dresech, respektive o jejich absenci, jsme psali v jednom z předchozích dílů našeho newsletteru. Dnes se podíváme naopak na to, jak to vypadá, když klub dlouhodobě spojí své jméno s jednou značkou a vyklube se z toho rekordní partnerství.
Nedávno byla představena nová Guinnessova kniha rekordů a nechybí v ní ani unikáty spojené s fotbalem. Vedle nigerijského chlapce, který zdolal 76 metrů vysoký stožár a balancoval přitom na hlavě s fotbalovým míčem, nás zaujalo také rekordní partnerství mezi nizozemským klubem PSV Eindhoven a značkou Philips.
Tahle spolupráce totiž trvá už neuvěřitelných 110 let. A zkuste si teď schválně vybavit dres PSV. Taky vidíte ten velký nápis PHILIPS na přední stran? Ten se sice na dresech neobjevoval během rekordních 110 let nepřetržitě, komerční partnerství obou značek však vydrželo.
Dalšími podobnými příklady mohou být třeba partnerství Interu a Pirelli, Wolfsburgu a Volkswagenu nebo Manchesteru United a Sharpu. Ani zdaleka se však v těchto případech nejednalo o tak dlouhou dobu.
No a proč v případě PSV právě Philips? Klub založili v roce 1913 samotní zaměstnanci elektrotechnické společnosti, která sídlí v Eindhovenu. Zkratka PSV znamená Philips Sport Vereniging - ve volném překladu „Sportovní sdružení společnosti Philips“.
Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.