Získejte mikinu Puma zdarma k ročnímu předplatnému webu

Liga v novém dresu. Bude limetková a tmavě modrá

01. červenec 2024
Sdílejte:
Obě nejvyšší domácí soutěže mění název. Počínaje dnešním dnem nesou minimálně dalších pět let jméno Chance Liga a Chance Národní Liga. Příchod nového generálního partnera, sázkové společnosti Chance, přináší také kompletní změnu identity obou soutěží, kterou připravilo studio Touch Branding.
Ukázka konkrétního použití nového jména a loga.Foto: Ligová fotbalová asociace

„Český profesionální fotbal v posledních měsících prožívá skvělé období a boom v zájmu. S příchodem Chance do pozice generálního partnera chceme tento trend ještě akcelerovat a jsme přesvědčeni, že díky spolupráci s takto silným partnerem se nám podaří prestiž a úroveň Chance Ligy a Chance Národní Ligy opět výrazně posunout,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Daniel Hajný.

„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. Jsme přesvědčeni, že díky nově navázané spolupráci se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i v oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že jeho konkurenceschopnost dál citelně posílíme. Dáváme tak českému fotbalu opravdu šanci,“ komentuje marketingový ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí, Jan Čumpelík.

Nová identita

Vedle názvu se k prvnímu červenci také kompletně mění identita. Chance Liga i Chance Národní Liga mají nové logo, barvy, znělku, font a další prvky, které vycházejí z moderních trendů a stanou se synonymem pro obě soutěže.

Právě modernost a obecně nadčasovost byly výrazným kritériem při vyhodnocování tendru na zhotovitele nové identity. Jako nejlepší zvolila Ligová fotbalová asociace práci studia Touch Branding pod vedením uznávaného designera Martina Marušince.

„Při tvorbě nové identity jsme měli jasné požadavky: moderní, multibrandová, zaměřena na mladé, nadčasová a taková, která posune ligu o výrazný kus dopředu. Všechny tyto prvky podle nás nejlépe splnil návrh studia Touch Branding. Zároveň musím poděkovat generálnímu partnerovi Chanci, se kterým jsme nad podobou vedli konstruktivní diskuze, a i díky jeho modernímu způsobu uvažování jsme mohli vytvořit identitu, s níž obě soutěže budou pracovat dlouhodobě,“ komentoval Daniel Hajný.

„Značka Chance se stává součástí nové identity nejvyšší fotbalové soutěže a bude i součástí nové éry českého fotbalu. Pro prezentaci loga Chance v prostředí fotbalových stadionů jsme hledali a s vysílatelem ligy testovali optimální barevný kontrast. Se značkou Chance se tak budou setkávat fanoušci na stadionech a televizní diváci na výrazném oranžovém pozadí,“ doplňuje k novému vizuálnímu stylu vedoucí oddělení marketingové komunikace skupiny Tipsport Michal Kramer.

„Nová identita obou soutěží se poprvé v historii stává svébytnou a je silně zaměřena na mladší generaci. Toto se projevilo zejména ve výběru barev, v širším vizuálním stylu a také v motion designu, který společně s ostatními prvky vyčleňuje identitu z tradičních principů sportovních značek,“ vysvětlil Martin Marušinec.

Svěží barvy i tradice

Dominantními barvami Chance Ligy budou výrazná limetková a tmavě modrá. Chance Národní Liga bude oděna do neonové zelené a tmavě modré. Obě soutěže tak v barevnosti sázejí na kombinaci moderního svěžího pohledu a tradice, což odpovídá směřování obou lig.

Při tvorbě loga bylo vsazeno na kombinaci log generálního partnera Chance a Ligy samotné. Zároveň vychází z nadčasového loga LFA. Cílem tohoto kroku je jasně ukázat, že LFA tvoří kluby a kluby tvoří LFA.

Claimem sezony je „V novém dresu. Mezi elitu“, který odkazuje na nového generálního partnera Chanci, kompletní rebrandování soutěží a zároveň jedno z hlavních lákadel sezony – boj o přímý postup do Ligy mistrů.

Detailní vysvětlení zvolených aspektů nového identity jsou už teď dostupná na webové stránce www.vnovemdresu.cz, budou komunikovány na sociálních sítích, a především prezentovány před startem nové sezony Chance Ligy a Chance Národní Ligy.

Související články

Inspirativní Filip Panák. V čem je jedinečný a co všechno umí?

Letenský kapitán má za sebou po pěti letech ve Spartě prakticky jen jednu plně odehranou sezonu a ve 28 letech je téměř jasné, že se už nepodívá do zahraničí. Přesto je skvělým zdrojem inspirace pro mladé fotbalisty. Nejde přitom jen o jeho silný příběh.

Taktika

Komentátor se nemá předvádět. Je divákův sluha, říká Jaromír Bosák

Jak se třicet let udržet na vrcholu? V čem se od devadesátých let změnila profese fotbalového komentátora? A co si myslí o kritice na sociálních sítích? Na to všechno a mnoho dalšího odpovídal Jaromír Bosák, populární sportovní komentátor, v nové epizodě Football Club podcastu.

Podcast

Má Solbakken na Spartu? Věřím mu, bude se zlepšovat, říká datový analytik

Má v sobě Markus Solbakken stále neodemknutý potenciál? Je na místě kritika jeho hry, že málo přihrává dopředu, že nevyváží míče, že hraje jen nekreativně na jistotu? Koukli jsme na jeho data a srovnali ho s Kaanem Kairinenem.

Data
Popup se zavře za 8s