„Český profesionální fotbal v posledních měsících prožívá skvělé období a boom v zájmu. S příchodem Chance do pozice generálního partnera chceme tento trend ještě akcelerovat a jsme přesvědčeni, že díky spolupráci s takto silným partnerem se nám podaří prestiž a úroveň Chance Ligy a Chance Národní Ligy opět výrazně posunout,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Daniel Hajný.
„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. Jsme přesvědčeni, že díky nově navázané spolupráci se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i v oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že jeho konkurenceschopnost dál citelně posílíme. Dáváme tak českému fotbalu opravdu šanci,“ komentuje marketingový ředitel skupiny Tipsport, jejíž je Chance součástí, Jan Čumpelík.
Vedle názvu se k prvnímu červenci také kompletně mění identita. Chance Liga i Chance Národní Liga mají nové logo, barvy, znělku, font a další prvky, které vycházejí z moderních trendů a stanou se synonymem pro obě soutěže.
Právě modernost a obecně nadčasovost byly výrazným kritériem při vyhodnocování tendru na zhotovitele nové identity. Jako nejlepší zvolila Ligová fotbalová asociace práci studia Touch Branding pod vedením uznávaného designera Martina Marušince.
„Při tvorbě nové identity jsme měli jasné požadavky: moderní, multibrandová, zaměřena na mladé, nadčasová a taková, která posune ligu o výrazný kus dopředu. Všechny tyto prvky podle nás nejlépe splnil návrh studia Touch Branding. Zároveň musím poděkovat generálnímu partnerovi Chanci, se kterým jsme nad podobou vedli konstruktivní diskuze, a i díky jeho modernímu způsobu uvažování jsme mohli vytvořit identitu, s níž obě soutěže budou pracovat dlouhodobě,“ komentoval Daniel Hajný.
„Značka Chance se stává součástí nové identity nejvyšší fotbalové soutěže a bude i součástí nové éry českého fotbalu. Pro prezentaci loga Chance v prostředí fotbalových stadionů jsme hledali a s vysílatelem ligy testovali optimální barevný kontrast. Se značkou Chance se tak budou setkávat fanoušci na stadionech a televizní diváci na výrazném oranžovém pozadí,“ doplňuje k novému vizuálnímu stylu vedoucí oddělení marketingové komunikace skupiny Tipsport Michal Kramer.
„Nová identita obou soutěží se poprvé v historii stává svébytnou a je silně zaměřena na mladší generaci. Toto se projevilo zejména ve výběru barev, v širším vizuálním stylu a také v motion designu, který společně s ostatními prvky vyčleňuje identitu z tradičních principů sportovních značek,“ vysvětlil Martin Marušinec.
Dominantními barvami Chance Ligy budou výrazná limetková a tmavě modrá. Chance Národní Liga bude oděna do neonové zelené a tmavě modré. Obě soutěže tak v barevnosti sázejí na kombinaci moderního svěžího pohledu a tradice, což odpovídá směřování obou lig.
Při tvorbě loga bylo vsazeno na kombinaci log generálního partnera Chance a Ligy samotné. Zároveň vychází z nadčasového loga LFA. Cílem tohoto kroku je jasně ukázat, že LFA tvoří kluby a kluby tvoří LFA.
Claimem sezony je „V novém dresu. Mezi elitu“, který odkazuje na nového generálního partnera Chanci, kompletní rebrandování soutěží a zároveň jedno z hlavních lákadel sezony – boj o přímý postup do Ligy mistrů.
Detailní vysvětlení zvolených aspektů nového identity jsou už teď dostupná na webové stránce www.vnovemdresu.cz, budou komunikovány na sociálních sítích, a především prezentovány před startem nové sezony Chance Ligy a Chance Národní Ligy.
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.