Kampaní, ve které hlavní kreativní linku tvoří hláška/hashtag #LetUsCook. Chytrá slovní hříčka i vystoupení z dosavadní komunikace ženského fotbalu mají za cíl přilákat co nejvíc diváků na pražské derby 1. ligy žen. To se odehraje mezi Slavií a Spartou ve Fortuna Areně v sobotu 27. dubna od 15:00 a kromě fotbalu nabídne, jako v Edenu už tradičně, bohatý doprovodný program pro děti i dospělé.
„Kreativní linka #LetUsCook odkazuje na pojem, který se na sociálních sítích a v současné sportovní komunikaci etabloval jako symbol pro excelenci. Zároveň je to pozitivní výzva k tomu ukázat své dovednosti a schopnosti. Zkrátka pokud někdo uvařil, znamená to, že se mu podařilo danou aktivitu zvládnout bravurně. Získal za ni maximální uznání,“ vysvětluje Jakub Splavec, ředitel strategické komunikace SK Slavia Praha.
„Pro mě je to skvělá hláška k vyjádření, co všechno umíme. Na hřišti i mimo něj,“ řekla záložnice Kateřina Svitková a dodala: „Spousta hráček už gesty vaření oslavuje své góly nebo povedené akce. Děláme to i my s holkami. V anglické Premier League, kde jsem strávila poslední sezony, se to používá hojně.“
Jsme yoursport. Už od roku 2013 zajišťujeme sportovním klubům kompletní vybavení a špičkový servis. Zvládneme se postarat o ligový tým, ale baví nás i spolupráce s menšími kluby. Dodáváme kvalitní vybavení od značky Macron, která obléká řadu velkých fotbalových, basketbalových, ragbyových i dalších sportovních klubů a na evropském trhu patří k absolutní špičce. Jakýkoliv sportovní klub tak dokážeme obléknout od hlavy až k patě, a to včetně realizačního týmu a fanoušků
„Letos útočíme na 23. titul v historii ženského fotbalového týmu Slavie, obhajujeme mistrovský double z loňské i předloňské sezony a čeká nás další zápas na hlavním stadionu. Na derby do Měcholup přišlo nedávno přes tisíc lidí. Náš fotbal si získává stále víc příznivců a já pevně věřím, že jich do Edenu přijde opravdu hodně,“ řekla Diana Bartovičová, kapitánka Slavie.
„Kampaň na nás prostě sedí. Navíc ukazuje, že ženský fotbal už je plnohodnotnou součástí nejen světa sportu, ale i marketingu. Toho si vážím, protože věřím, že to pomůže nejen nám, ale i ostatním týmům,“ pokračovala obránkyně Gabriela Šlajsová.
V 1. lize žen aktuálně skončila základní část, kterou Slavia ovládla o šest bodů před Spartou. Teď se liga rozdělí na skupinu o titul s top čtyřkou (v ní jsou ještě Slovácko a Liberec) a spodní čtyřka (Plzeň, Lokomotiva Brno, Baník, Pardubice) si to rozdá o sestup. Hraje se dvoukolově, takže každý tým k dosavadním 14 zápasům přidá ještě dalších šest. To znamená, že v ženské lize jsou na programu ještě dvě derby, tedy přímé souboje o titul. V Edenu se na konci dubna bude hrát to první, a to v rámci druhého kola nadstavby. Mezitím se Sparta se Slavií utkají ještě v semifinále domácího poháru v neděli 14. dubna (druhou dvojici tvoří Liberec proti Slovácku).
Slavia chce kampaní podpořit rozvoj ženského sportu v Česku, potvrdit pozici jednoho z lídrů ženského fotbalu, ukázat potenciál derby slávistek a sparťanek na hlavním stadionu, udělat poslední krok za ziskem 23. mistrovského titulu a hlavně pobavit fanoušky všech věkových kategorií nejen 90 minut, ale po celé odpoledne.
„Skvělé je, že holky se pro nápad nadchly, s chutí se zapojily a i díky tomu jsme společně s nimi vytvořili první kampaň, která mužský a ženský fotbal neporovnává, ale minimálně komunikačně je staví na stejnou úroveň. Dnes jsou naše fotbalistky osobnostmi, hvězdami svého řemesla. I proto dostanou svůj vlastní prostor na nosičích napříč marketingovým spektrem. Outdoor, on-line, sociální sítě, rádio i media relations. Například v Premier League nebo Bundeslize, kde jde posilování značky ženského týmu ruku v ruce s tím mužským a celkovou komunikací klubu, jsou tyto kampaně zcela běžné,“ řekl Splavec.
A připomíná, že v Česku byly fotbalistky leckým dlouho posílány k plotně. „Až se výkony na hřišti provařily na vrchol. K mistrovským doublům, Lize mistryň a zápasům na hlavním stadionu. Před tisíci fanoušky. Tedy je necháme vařit dál a uvidíme, co společně dokážeme. Myslíme si, že vykročit z konzervativní bubliny komunikace ženského fotbalu je pro začátek krok tím správným směrem,“ dodal ke kampani Splavec.
Přijít podpořit slávistky nebo i sparťanky můžete v pražském derby žen i vy. Vstupenky jsou v prodeji. Jednotná cena je 50 korun.
V základní části Slavia v září vyhrála na Letné před 1780 diváky 1:0, odveta se hrála v půlce března na domovském stánku ženské Slavie v Horních Měcholupech a skončila remízou 3:3, kterou přímo na místě vidělo 1050 diváků. V Edenu se ženské derby hrálo už na konci minulé sezony, kdy Slavia porazila Spartu 2:0 a oslavila úspěšnou obhajobu doublu spolu s 1644 fanoušky na stadionu. Rekordní derby se hrálo v minulé sezoně na Letné, kde loni v březnu výhru Sparty 1:0 vidělo 5734 diváků, což je rekord české ženské ligy.
Klíčová fáze sezony začíná v dubnu i reprezentaci. Češky už teď v pátek vyzvou v Uherském Hradišti Dánsko (vstupenky jsou za jednotnou cenu 100 korun a zápas bude vysílat ČT Sport), v úterý pak v Burgosu úřadující mistryně světa ze Španělska. Reprezentantkám tak začne období zápasů s velmi silnými soupeři. V rámci kvalifikační skupiny nastoupí také proti Belgii a do července odehrají celkově šest zápasů, které rozhodnou o tom, zda postoupí přímo na Euro (v případě umístění do druhého místa ve skupině) a nebo zda budou muset na podzim hrát baráž.
„Na první zápasy kvalifikace se moc těším, protože je to pro nás šance, jak se dostat na Euro. Přípravné zápasy moc nemusím a o to větší radost mám z toho, že teď už startuje kvalifikace. Na úvod nás čeká Dánsko, což by mohl být soupeř, který by nám mohl vyhovovat. Věřím tomu, že se na ně dobře připravíme a že získáme tři body,“ řekla kapitánka týmu Klára Cahynová.
Tento článek je součástí projektu Girl Power na podporu ženského fotbalu v Česku. Partnery jsou společnosti Yoursport/Macron a magazín Heroine.
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.
Důležité zápasy v úterý hrají lvíčata i dospělá reprezentace. Jedenadvacítku čeká domácí odveta baráže o Euro s Belgií, áčko pak závěr skupinové fáze Ligy národů. Obě utkání vysílá ČT Sport.