Po francouzské a belgické lize má Kipsta nyní oficiální míč i pro Evropskou a Konferenční ligu. Na jak dlouho se kontrakt uzavírá a jaké jsou v této spolupráci vaše hlavní cíle a motivace?
Spolupráce pro Evropskou i Konferenční ligu jsou uzavřené na tři roky. Chceme, aby profesionální hráči napříč Evropou, kteří se utkávají v těchto soutěžích, byli s naším míčem spokojeni a ocenili ho při hře. Naším cílem je, aby naši zákazníci po celém světě pochopili, že kvalita našeho míče je dostatečně dobrá pro profesionály. Je to součást strategie změny vnímání Decathlonu, abychom našim zákazníkům sdělili, že jsme schopni vyrábět nejlepší produkty na trhu.
Proč se nyní Decathlon rozhodl dobývat evropský fotbal se značkou Kipsta právě prostřednictvím fotbalového míče?
Ve společnostech Kipsta a Decathlon se maximálně soustředíme na zdokonalení produktové nabídky. S týmem Kipsta jsme v posledních několika letech pracovali na vývoji jednoho z nejlepších míčů na trhu. Míč je testován nejen nad rámec požadavků FIFA Quality Pro, ale také přímo na hřišti s profesionálními a amatérskými fotbalovými kluby, abychom měli z první ruky zpětnou vazbu a slyšeli všechny názory přímo od hráčů. Ve chvíli, kdy jsme byli s naším míčem spokojeni, jsme chtěli navázat spolupráci s UEFA, jakožto vrcholnou evropskou organizací pro klubový fotbal. Prostřednictvím tohoto partnerství se chceme ve světě profesionálního fotbalu etablovat jako dodavatel jednoho z nejlepších míčů.
Jak v praxi probíhá výběr fotbalových lig a soutěží, na které chce Kipsta cílit?
V rozhodovacím procesu se bere v úvahu mnoho faktorů, ale hlavními jsou: popularita ligy, důležitost fotbalu na trhu v dané zemi, přítomnost společnosti Decathlon v zemi.
Plánujete v dohledné době expanzi i do dalších evropských soutěží?
Tuhle myšlenku rozhodně nezavrhujeme, pokud se nám v Evropě naskytne příležitost, která bude korespondovat s naší strategií, rádi o ní budeme jednat. Musíme se však poohlédnout i mimo Evropu, protože Decathlon působí po celém světě. Doufáme, že v příštích letech navážeme spolupráci s ligami v Asii nebo Jižní Americe.
Byla by pro vás v tomto ohledu zajímavá i česká nejvyšší soutěž, která teď zažívá velký boom návštěvnosti a také úspěchy na mezinárodním poli?
Za Kipstu bychom se určitě se zástupci české ligy rádi sešli, abychom se dozvěděli víc o jejích plánech a růstu. Pak bychom zjistili, zda se shodují s naší strategií, a od toho by se odvíjela případná další jednání. Je skvělé vidět, že ligy po celé Evropě, nejen v první pětce, zaznamenávají nárůst návštěvnosti.
Jak důležité je pro vás lidem vysvětlit, že nejste „jen“ prodejce fotbalového vybavení, ale také jeho výrobce?
Je to samozřejmě velmi důležité. Prostřednictvím našich digitálních kanálů, fyzických prodejen a komunikace dáváme našim zákazníkům najevo, že Decathlon není jen maloobchodní prodejce, ale že jsme značka. Naše výrobky navrhujeme, vyrábíme, distribuujeme a prodáváme po celém světě, přičemž pro Decathlon pracuje víc než 100 000 týmových spolupracovníků po celém světě ve víc než 60 zemích, a proto chceme, aby toto sdělení bylo slyšet. Na výzkumu, designu a inženýrství, které stojí za našimi výrobky, budeme i nadále pracovat a také se o ně budeme dělit s našimi zákazníky, aby jim víc rozuměli.
Bude se Kipsta spojovat s ambasadory z řad světových fotbalových hvězd, podobně jako například Adidas, Nike nebo Puma?
Jako dodavatel míčů pro ligu nebo mistrovství začínáte nejprve u produktu. Ambasadorství s fotbalisty máme určitě v plánu. V případě kopaček má Kipsta pro profesionální hráče připraveny tři modely: CLR, Viralto a Traxium. V současné době jednáme s některými špičkovými hráči o spolupráci právě s našimi modely CLR a Viralto.
Football Club je jedním z největších propagátorů ženského fotbalu v České republice. Jak moc je pro vás toto téma zajímavé a chcete se na sortiment pro fotbalistky víc specializovat?
Zde určitě razíme střední cestu. Naše výrobky určené pro fotbalistky jsou přizpůsobené jejich morfologickým potřebám: vyrábíme tedy věci v ženských velikostech. Přitom jsou ale stejně technicky kvalitní jako mužské: umožňují volnost pohybu, odvod vlhkosti a jsou například odolné proti vytahání. To vše s barvami a grafikou, která se ženám líbí, aniž by upadaly do karikatury růžové, kterou přenecháme Messimu a Interu Miami.
Jak obtížné to dnes mají ve světě fotbalu „nové“ značky proti tradičním hráčům jako například Adidas, Nike a Puma?
Decathlon existuje už od roku 1976, takže ve sportovním světě není žádným nováčkem. A co se týče fotbalu, nejnovějšího vývoje našich produktů v této oblasti a většího cílení i na profisportovce, musí nás ostatní přední značky brát rozhodně jako vážnou konkurenci.
Je v něčem výroba míče Kipsta specifická a unikátní? Liší se například od vašich předchozích míčů nebo od konkurence?
Nový míč má ve srovnání s míčem z minulé sezony nový tvar panelů, ze kterých je vytvořený jeho plášť, i reliéfní linie, což zlepšuje stabilitu míče ve vzduchu. Než se dostane k profesionálním hráčům, projde každý míč dvojími testy kvality, abychom měli jistotu, že je v perfektním stavu.
Změnil se v poslední době nějak zásadně proces výroby fotbalových míčů, ať už co se týče výroby nebo použitých materiálů?
Náš fotbalový míč Kipsty je vyrobený technikou thermobonded využívající tepelné lepení jeho součástí, takže nemá švy, udržuje své vlastnosti, tvar a hmotnost za jakéhokoli počasí. Jde o nejnovější inovaci, kterou používají nejlepší světové značky.
Jak v praxi probíhá testování míče, aby fotbalistům vyhovoval? Na co se nejvíc dbá?
V Decathlonu vyrábíme víc než šedesát různých prototypů nových míčů, které vozíme do amatérských klubů ve Francii, kde je testujeme. Z tohoto procesu vzniknou tři míče. S nimi pak navštívíme pět klubů francouzské Ligue 1 a pět Ligue 2. Ty s nimi absolvují běžný trénink zahrnující krátké i dlouhé přihrávky, driblink a střelbu. Poté požádáme hráče, aby nám poskytli podrobnou zpětnou vazbu ke všem třem míčům, a to nám nakonec umožní vybrat ten nejlepší. Rádi bychom s tímto procesem testování pokračovali, a to i v jiných zemích.
Evropské poháry jsou zpět a před českými kluby je nová výzva. Už tři evropské týdny v řadě zapsaly negativní bilanci a je čas se vrátit na pozitivní vlnu. I tak počítání koeficientu nabízí drobnou útěchu: se solidním náskokem jsme stále devátí před Tureckem. Plzeň má blízko k postupu v Evropské lize a Slavia může udělat klíčový krok proti Fenerbahce.
Ladislav Krejčí pomohl ve 14. kole LaLigy k vítězství Girony nad Espanyolem Barcelona 4:1 prvním gólem v soutěži. Za hostující tým odehrál celý zápas Alex Král.
Oba čeští útočníci tak dotlačili své týmy k vítězství. Leverkusen otočil zápas s Heidenheimem a vyhrál 5:2, obrátkou ke třem bodům došel i Hoffenheim, který vyhrál 4:3 nad Lipskem.