Potvrdíte, že na trhu s energiemi, vám teď podobně jako ve fotbale také začíná hlavní sezona?
Přesně tak. Podzim je na trhu s energiemi obdobím, kdy většina dodavatelů spouští své hlavní marketingové kampaně a boj o nové zákazníky. Což je výhodné i pro spotřebitele. Blíží se topná sezona a zákazníci tak mají možnost získat dodávku elektřiny nebo plynu za výhodnější cenu, než měli doposud. U nás jsme spustili kampaň v polovině září a nabídka je opravdu výhodná.
Mohl byste říct konkrétně, o jakou nabídku se jedná?
Určitě. Běžná domácnost u nás v rámci kampaně pořídí elektřinu za 3 799 Kč za MWh a plyn za 1 549Kč za MWh. Při online sjednání navíc dostane zákazník dodatečnou slevu 1000 Kč z ročního poplatku. Spotřebitelé se teď velmi dobře orientují dle srovnání cen s aktuálním vládním stropem a z tohoto pohledu máme elektřinu o 24 % a plyn o 38 % levnější než je strop.
Máte nějakou představu, jak se bude situace na trhu s energiemi vyvíjet dál? S jakými scénáři pracujete?
Aktuálně výraznější pokles cen již neočekáváme. Samozřejmě ale nebereme v úvahu externí faktory, které by trh opět nějakým způsobem ovlivnily. Jako je například studená zima, nebo nutnost do konce listopadu opět naplnit zásobníky plynu na 90 %. Případně další neočekávané vlivy.
Vyplatí se tedy podle vás uzavřít teď smlouvu s delší fixací?
Vzhledem k aktuální situaci si osobně myslím, že pokud je cena opravdu výhodná, fixovat energie na rok se vyplatí. Nedoporučoval bych fixaci delší než 24 měsíců, ta by již tak moc výhodná být nemusela.
Všiml jsem si, že dodavatelé nabízí výhodné ceny hlavně pro nové zákazníky. Co mám dělat, pokud chci u svého dodavatele zůstat a zároveň mám také zájem o výhodnější ceny?
Pokud se dodavatel neozve sám, určitě bych ho kontaktoval a zeptal se na možnosti, které mi jako stávajícímu zákazníkovi nabízí. My jsme naše zákazníky kontaktovali a nabídli jim velmi zajímavý produkt a lepší ceny od roku 2024.
Proč se stávajícím zákazníkům mění ceny často až od nového roku?
Je to z toho důvodu, že většina stabilních dodavatelů nakupuje pro stávající zákazníky energie dopředu, proto pak nejsou schopni snížit jim cenu hned. Jsme na tom obdobně. Na rok 2023 jsou již energie nakoupené a můžeme jim nabídnout nový produkt od roku 2024.
Takže se vyplatí teď nic neřešit a zajímat se o změnu až po Novém roce?
To určitě ne. Zákazníci mají sice dnes zastropovanou cenu, ale ceníkovou cenu můžou mít výrazně vyšší. Proto bych doporučoval věnovat tomu pozornost již letos a nastavit si dobrou cenu dřív, než zastropování skončí. Po konci cenového stropu začnou zákazníci platit standardní ceníkové ceny, které mají s dodavatelem sjednané.
Nesetkáváte se s tím, že je téma dodávky energií pro spotřebitele příliš složité a že vám jako dodavateli v mnoha ohledech nedůvěřují?
Naši zákazníci vědí, že společnost epet je jim v tomto ohledu stabilním a dlouhodobým partnerem. Na českém trhu jsme už 17 let a v posledních letech významně rosteme i v počtu odběrných míst koncových spotřebitelů, kterých máme teď již 160 000. Takže se o nás mohou opřít. V objemu dodávaných energií jsme dokonce spolu s naší dceřinou společností Dobrá Energie největším alternativním dodavatelem na českém trhu. Je to dáno i tím, že dodáváme mnoha velkým zákazníkům, jako jsou třeba pivovary Litovel a Zubr, pekařství Penam nebo společnost Mattoni.
Základní část Konferenční ligy skončila a Mladá Boleslav těsně vypadla. Další body do koeficientu tak nepřipíše, což z českého pohledu naštěstí platí i pro turecký Basaksehir.
Italský brand Macron, specializující se na sportovní oblečení, se stal druhou nejsilnější značkou v českém profesionálním fotbale, hned po Adidasu. V současné době můžete jeho logo vidět na dresech 22 procent prvoligových a druholigových fotbalových klubů v Česku.
Takhle se to dělá! Česká ofenzivní záložnice Kamila Dubcová vstřelila v zápase skupinové fáze Ligy mistryň mezi rakouským St. Pölten a švédským Hammarby parádní gól. Prohlédněte si její nekompromisní zakončení.