Staňte se předplatiteli Football Clubu a vyhrajte třeba zájezd na Premier League! Více info zde

Ulich: Zájem o Hradec dál máme. A teď jsme silnější

28. březen 2024
Sdílejte:
V roce 1995 byl u slavné hradecké výhry v Poháru ČMFS a následné jízdy Pohárem vítězů pohárů jako hráč. O dvaadvacet let později se podnikatel Ivo Ulich neúspěšně ucházel o majetkový vstup do klubu, který se město dlouhodobě snaží prodat. A zájem má stále. „Já zbraně neskládám,“ prohlašuje odhodlaně.
Ivo Ulich podnikatel: spoluvlastní firmu M&T, která vyrábí kliky a vyváží je do celého světa. Za rok 2022, za který jsou poslední známé výsledky, Ulichova firma měla tržby ve výši 169 milionů korun a provozní zisk 32 milionů.Foto: M&T

Byl jste na hradeckém stadionu? Jak se vám líbí?

Ano, byl. Líbí se mi moc. Říkám, že to je nejlepší aréna v republice – nejen vizuálně, ale i v interiéru. Viděl jsem klubové prostory, VIP, jsou skvělé. A mám informace, že se budou dál upravovat, nebudou tak strohé. Klobouk dolů, Hradec má na co být pyšný. Byl jsem tam na otevření, chystám se znova. Jsem odchovanec, byla by ostuda, kdybych se tam už neukázal.

Vnímáte stadion i pohledem byznysmena?

Ano. Mám zkušenosti z Německa a ze Slavie, kde se otevíral nový stadion, a vím, v čem se dělaly chyby. Ty hlavně spočívaly v tom, že si někdo myslel, že když se postaví nová aréna, všechno poběží samo jako po másle. Tak to vůbec není. Stadion je potřeba velmi dobře servisovat i pro obyčejného diváka. Když tohle klub neudělá, pak velmi rychle – do dvou tří let – je návštěvnost výrazně nižší a všechno se bude orientovat jen na sportovní úspěch. Lidi se tam musí cítit dobře, musí se tam bavit. Jako v divadle. Musí dostat čtyřhodinovou perfektně zorganizovanou show. Dobře se najíst, napít, nejlépe bez front. Servis musí být perfektní.

Město Hradec Králové se po výstavbě stadionu zase rozhlíží po strategickém partnerovi. Dokážete říct, nakolik je teď klub díky stadionu atraktivnější?

Chtěl bych trošku mírnit optimismus města. Je krásné, že si něco postavili, ale to je jen to A. B je důležitější – někdo musí klub i stadion perfektně servisovat, což je podle mě daleko těžší práce než něco postavit. Jsou obrovská očekávání ve smyslu co za to. Ale strategický partner si vstupem do klubu nekupuje aktivum, kupuje si obrovský závazek. Jediné aktivum je nějaký branding, značka, licence. Hráčský kádr má virtuální hodnotu, navíc nadsazenou. Někde jsem viděl v tisku částku sto milionů korun. Na to říkám: Vezměte ty hráče, prodejte je a získejte z toho sto milionů korun. Nedostanete je.

Související články

Poslední tanec až na vrchol? Mbappé a PSG cítí historickou šanci

Teprve potřetí v katarské éře se PSG prokousalo do semifinále Ligy mistrů. Paradoxně v sezoně, kdy málem nepostoupilo ze skupiny a na úspěch v elitní soutěži kladlo nejnižší důraz za dlouhé roky. Najednou je ale favoritem na postup do Wembley. To všechno při dost možná posledním pokusu s Kylianem Mbappém.

PSG

Glosář Luďka Mádla: Slávisté nadstavbu neradi, i když jim dává naději

Krejčí sahal po hattricku, Provod vrátil góly Slavie před přestávku a v Ďolíčku asi rozhodčí bez VAR nevěděli, že mají spolurozhodovat. Čerstvý Glosář se podívá i do historie nadstavby a vyčte z ní třeba to, co říká o šancích Sparty na titul, a to na základě slávistické historie s ligovým finále.

Glosář

Football Club má nominaci na novinářskou cenu. Za reportáž z mexické hranice

Reportáž Jana Kaliby o těžkém životě mladých fotbalistů z americko-mexické hranice je nominována na novinářskou cenu.

Zprávy
Popup se zavře za 8s
Soutěž pro nové předplatitele!

Staňte se předplatiteli Football Clubu a vyhrajte třeba zájezd na Premier League! 

Získejte přístup ke všem článkům a podpořte redakci.