Kde máte sponzory? Krásné dresy, kvůli kterým kluboví účetní brečí

01. září 2023
Sdílejte:
Sponzor na přední straně dresů je už dlouho norma. Když se pak stane, že vypadne, je to sice bolavé pro klubovou pokladnu, ale pro fanouška to může být svátek. Máme tři příklady z poslední doby, kdy se oči fotbalových gurmánů mohly pokochat.
Kapitán Chelsea Ben Chilwell v novém retro dresu bez sponzora.Foto: Profimedia

Sponzoring je základem obchodního modelu každého profesionálního fotbalového klubu a na většině dresů dnes na přední straně najdeme logo hlavního partnera. Přesto se v posledních letech objevilo několik případů, kdy na dresu velká reklama chyběla a většinou to nebylo pouze z estetických důvodů. V dnešním Přímáku se podíváme na tři nejzajímavější dresy bez sponzorského loga z posledních let.

Chelsea FC

Asi nejvýraznějším, a navíc stále ještě aktuálním příkladem, je Chelsea. Do nové sezony vstoupila s retro sadou domácích dresů inspirovanou ročníkem 1997/98, ve kterém získala hned tři trofeje. Už tak krásný design dresu ještě víc podtrhuje právě absence hlavního sponzora vpředu, ale také vedlejších sponzorů například na rukávech.

Blues měli původně v nové sezoně nosit na dresu logo streamovací společnosti Paramount+, jenže Premier League dohodu kvůli případnému střetu zájmů zablokovala. Následně kvůli protestům fanoušků krachla i případná spolupráce se sázkovou kanceláří Stake a vedení Chelsea se rozhodlo, že do nové sezony vstoupí bez hlavního sponzora.

Toho však stále aktivně hledá a je tak jen otázkou času, kdy se volné místo na dresu londýnského klubu zaplní, což ocení především jeho finanční oddělení.

Inter

V Londýně to sice Paramountu nevyšlo, ve městě módy už ano. Než se ale v květnu letošního roku logo Paramount+ na dres Interu dostalo, mohli si fanoušci zhruba měsíc užívat ničím nerušený pohled na ikonické modro-černé pruhy.

Původní sponzor DigitalBits, společnost zabývající se kryptoměnami, totiž Interu neuhradila platby za předchozí období a vedení klubu se tak rozhodlo spolupráci ukončit.

Streamovací platforma sice Interu ve finále Ligy mistrů štěstí nepřinesla, ale její logo na dresech nerazzurri uvidíme i v letošní sezoně.

AS Řím

Že se v případě DigitalBits nejednalo o náhodu potvrdil i další italský gigant AS Řím. I on evidoval neuhrazené platby v rámci partnerství s touto problémovou společností a rozhodl se spolupráci ukončit.

Prázdné místo na dresu ale okamžitě zaplnil latinskou iniciálovou zkratkou SPQR, která symbolizuje sousloví Senatus Populusque Romanus, v překladu senát a lid římský. Zkratka byla považována za výsostný znak římské říše a dodnes se nachází ve znaku Říma.

V několika zápasech v přípravě před aktuální sezonou nastoupil AS Řím v nové sadě dresů bez tohoto nápisu a i když není nijak agresivní, jeho absence samozřejmě posouvá design dresu ještě o level výš, stejně jako v případě Chelsea.


Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…

Související články

Baník, Plzeň nebo Sparta. Ptáme se vás: kdo bude nakonec druhý?

Sparta prohrála s Plzní a klesla za ni na čtvrté místo v tabulce. V těsném boji o vicemistra je teď na koni Baník. Koho favorizujete? Dejte nám vědět v anketě.

Anketa

Video: Gól přímo z výkopu. Irce stačil k parádní trefě jeden dotyk

Po téhle brance teď budou brankáři při rozehrávce z půlky pozornější…

Video

Fotbal v televizi: V úterý laďte Arsenal, Real nebo třeba Schicka

Anglická liga, pohárová semifinále v dalších top evropských zemích a spousta dalšího fotbalu. Projděte si kompletní televizní program na úterý.

Televize
Popup se zavře za 8s