Zajíc na EURO se super slevou jen za 149 Kč! Objednávejte zde

Proč máme ošklivější dresy než Albánie? A co nejvíc ovlivňuje byznys s fotbalovými trikoty?

21. červen 2024
Sdílejte:
Kdo má nejhezčí a nejošklivější dresy Eura? Jak dnes pracují kluby s designem dresů a dalšího merche? V čem se liší menší výrobci od obřích brandů? A proč se design a střih dresů za poslední tři dekády tolik proměnil? O tom jsme si povídali s novinářem Martinem Vaitem z iSport.cz a ředitelem yoursport Pavlem Hodkem.

Tentokrát si od branek, bodů a vteřin odskočíme k něčemu, co má přesah do dalších oblastí fotbalového světa, jako jsou například móda, udržitelnost, fanouškovská kultura, ale také především byznys. Většina z vás si asi vybaví, jaký byl váš první fotbalový dres, který jste jako děti dostali. Váže se na to spousta vzpomínek a symbolických momentů. Možná i proto jsou jednou z nejoblíbenějších skupin dnešního fotbalového merche právě retro dresy.

Co se týče dnešních dresů, se kterými se prohánějí po hřištích hvězdy světového fotbalu a které si ve fanshopech a sportovních prodejnách skupují jejich fanoušci, hraje na jejich finální provedení a podobu vliv spousta faktorů. Výsledek občas stojí za to, jindy jde zase o trefu vedle. I o tom si povídáme v dalším pokračování Football Club podcastu s Pavlem Hodkem, ředitelem společnosti yoursport, která se specializuje na distribuci sportovního vybavení s velkým důrazem i právě na fotbalové dresy, a také Martinem Vaitem, sportovním novinářem a vedoucí videooddělení na iSport.cz, kterého můžete znát i z podcastu radia Wave Tribuna.

Partneři projektu Cesta na Euro

  • Betano: Sázková kancelář působící na 11 světových trzích, včetně Česka. Je také oficiálním partnerem EURO 2024.
  • Tarespa: Český výrobce luxusních modelů stadionů pro sběratele i prémiové obchodní partnery.
  • Německá turistická centrála (DZT): Koncipuje marketingové strategie a komunikuje kampaně zaměřené na kladnou image a podporu turistické destinace Německo.

Vydejte se s námi do Německa s projektem Cesta na EURO.

Dostatek času v našem povídání dostalo hodnocení dresů na právě probíhajícím Euru. Rozebrali jsme módní vítěze i poražen a zanalyzovali, proč některé svazy a kluby mají možnost, sílu a dovednost přijít se skvostným dresem, zatímco u některých je výsledek spíše odfláknutý.

Probrali jsme i trendy ve výrobě dresů a použití materiálů, očekávání z hlediska ekologie a také boj menších značek se zavedenými giganty fotbalového merchandising.

Přejeme vám příjemný poslech a krásný start léta!

Partneři projektu Girl Power

  • yoursport: Už od roku 2013 zajišťujeme sportovním klubům kompletní vybavení a špičkový servis. Zvládneme se postarat o ligový tým, ale baví nás i spolupráce s menšími kluby. Dodáváme kvalitní vybavení od značky Macron, která obléká řadu velkých fotbalových, basketbalových, ragbyových i dalších sportovních klubů a na evropském trhu patří k absolutní špičce. Jakýkoliv sportovní klub tak dokážeme obléknout od hlavy až k patě, a to včetně realizačního týmu a fanoušků.
  • Betano: Sázková kancelář působící na 11 světových trzích, včetně Česka. Je také oficiálním partnerem EURO 2024.

Související články

Spojení fotbalu a umění pomáhá. Slavia zakončuje úspěšný projekt s kapitánskými páskami

Přední osobnosti české umělecké scény se zapojily do projektu SK Slavie Praha s názvem Kapitánská páska. Unikátní kolekce se vydraží na konci tohoto roku. Úspěšná realizace potvrzuje přesah fotbalového světa do celospolečenských témat.

Společnost

Ronaldo v slzách. Víme, proč střílel trestňáky nad bránu

Nejdřív brečel, pak se omlouval. Ale vyhrál. Cristiano Ronaldo s Portugalskem porazil Slovince i osud.

Euro 2024

Slabá reprezentace. Na Strahově nerozumí marketingu, říká Novotný

S moderátorem, marketérem, šéfem organizace Oktagon a zakladatelem podcastu Kudy běží zajíc Ondřejem Novotným o zkostnatělých strukturách českého fotbalu.

Reprezentace
Popup se zavře za 8s