Proč máme ošklivější dresy než Albánie? A co nejvíc ovlivňuje byznys s fotbalovými trikoty?

21. červen 2024
Sdílejte:
Kdo má nejhezčí a nejošklivější dresy Eura? Jak dnes pracují kluby s designem dresů a dalšího merche? V čem se liší menší výrobci od obřích brandů? A proč se design a střih dresů za poslední tři dekády tolik proměnil? O tom jsme si povídali s novinářem Martinem Vaitem z iSport.cz a ředitelem yoursport Pavlem Hodkem.

Tentokrát si od branek, bodů a vteřin odskočíme k něčemu, co má přesah do dalších oblastí fotbalového světa, jako jsou například móda, udržitelnost, fanouškovská kultura, ale také především byznys. Většina z vás si asi vybaví, jaký byl váš první fotbalový dres, který jste jako děti dostali. Váže se na to spousta vzpomínek a symbolických momentů. Možná i proto jsou jednou z nejoblíbenějších skupin dnešního fotbalového merche právě retro dresy.

Co se týče dnešních dresů, se kterými se prohánějí po hřištích hvězdy světového fotbalu a které si ve fanshopech a sportovních prodejnách skupují jejich fanoušci, hraje na jejich finální provedení a podobu vliv spousta faktorů. Výsledek občas stojí za to, jindy jde zase o trefu vedle. I o tom si povídáme v dalším pokračování Football Club podcastu s Pavlem Hodkem, ředitelem společnosti yoursport, která se specializuje na distribuci sportovního vybavení s velkým důrazem i právě na fotbalové dresy, a také Martinem Vaitem, sportovním novinářem a vedoucí videooddělení na iSport.cz, kterého můžete znát i z podcastu radia Wave Tribuna.

Partneři projektu Cesta na Euro

  • Betano: Sázková kancelář působící na 11 světových trzích, včetně Česka. Je také oficiálním partnerem EURO 2024.
  • Tarespa: Český výrobce luxusních modelů stadionů pro sběratele i prémiové obchodní partnery.
  • Německá turistická centrála (DZT): Koncipuje marketingové strategie a komunikuje kampaně zaměřené na kladnou image a podporu turistické destinace Německo.

Vydejte se s námi do Německa s projektem Cesta na EURO.

Dostatek času v našem povídání dostalo hodnocení dresů na právě probíhajícím Euru. Rozebrali jsme módní vítěze i poražen a zanalyzovali, proč některé svazy a kluby mají možnost, sílu a dovednost přijít se skvostným dresem, zatímco u některých je výsledek spíše odfláknutý.

Probrali jsme i trendy ve výrobě dresů a použití materiálů, očekávání z hlediska ekologie a také boj menších značek se zavedenými giganty fotbalového merchandising.

Přejeme vám příjemný poslech a krásný start léta!

Partner projektu Girl Power

Fortuna je jedním z leaderů v oblasti kurzových sázek a online her, na českém trhu působí už od roku 1990. Kromě špičkového produktu a zákaznického servisu se dlouhodobě zaměřuje i na podporu sportu, včetně toho ženského. Mimo jiné je tradičním partnerem reprezentačního týmu žen, před startem letošní sezony se stala titulárním sponzorem nejvyšší ženské fotbalové soutěže, která nese jméno FORTUNA=LIGA.

    Chci vědět víc

    Související články

    Baník, Plzeň nebo Sparta. Ptáme se vás: kdo bude nakonec druhý?

    Sparta prohrála s Plzní a klesla za ni na čtvrté místo v tabulce. V těsném boji o vicemistra je teď na koni Baník. Koho favorizujete? Dejte nám vědět v anketě.

    Anketa

    Video: Gól přímo z výkopu. Irce stačil k parádní trefě jeden dotyk

    Po téhle brance teď budou brankáři při rozehrávce z půlky pozornější…

    Video

    Fotbal v televizi: V úterý laďte Arsenal, Real nebo třeba Schicka

    Anglická liga, pohárová semifinále v dalších top evropských zemích a spousta dalšího fotbalu. Projděte si kompletní televizní program na úterý.

    Televize
    Popup se zavře za 8s