Hashtag United je výjimečný klub, přesto si troufneme tvrdit, že o něm u nás málokdo ví. V roce 2016 ho založil fotbalový youtuber Spencer Owen. Nejprve společně s přáteli ze školy a fanoušky hráli pouze exhibiční zápasy po celém světě, které samozřejmě natáčeli a přidávali na svůj YouTube kanál. V roce 2018 se ale oficiálně přihlásili do anglického systému fotbalových soutěží (non-league) a během pár let se jim podařilo několikrát postoupit. Kromě toho mají i ženský a esportový tým, a dalších víc než 40 mládežnických celků.
Na začátku změřili The Tags síly v rámci exhibičních zápasů třeba se zaměstnanci Manchesteru City nebo Googlu, a zahráli si tak proti legendám, jako jsou Paul Dickov, Graeme Le Saux nebo Ray Parlour. Ambice klubu byly ale vyšší a jeho cesta od začátku dost netradiční. Fanoušky sbíral po celém světě - už v září roku 2016 měl v rámci sociálních sítí desítky tisíc sledujících (na Instagramu 100 tisíc, na Twitteru 41 tisíc) a miliony zhlédnutí videí na YouTube. Owen na to šel zkrátka obráceně - využil svého vlivu a postupně začal budovat značku, až potom přišel na řadu větší rozvoj sportovního úseku.
Na začátku roku 2018 do klubu investoval teď už bývalý kapitán Chelsea César Azpilicueta a stal se jeho spolumajitelem. Od té doby může mít z výkonů svého týmu radost, a nebýt pandemie covidu, mohli se The Tags potkat třeba i výš s dalším podobným projektem, s Wrexhamem, který momentálně působí ve čtvrté nejvyšší anglické soutěži. V uplynulé sezoně 2022/23 Hashtag vyhrál 21 ligových zápasů v řadě, díky čemuž získal titul v North Division a zajistil si postup do Premier Division Isthmian League (sedmá nejvyšší anglická soutěž).
Můžete namítat, že se jedná o umělý klub a pro tradičního fotbalového fanouška nejspíš Hashtag United nebude to pravé ořechové. Pravdou ale je, že v dnešní době je především s mladší generací potřeba pracovat jinak, než tomu bylo dřív, a jít jí víc naproti.
Owen a spol. se ale nedrží jen onlinu, v jižním Essexu vznikla díky úsilí nadšenců organizace, která spojuje tisíce lidí nejen z blízkého okolí. V rámci mládežnických celků v Hashtagu fotbalově vyrůstají děti už od čtyř let. Klub také nedávno zavedl „chodící fotbal“ pro lidi trpící demencí a snaží se podporovat místní komunitu.
I na sociálních sítích se Hashtagu dál daří, youtubový kanál Hashtag United má už přes 600 tisíc odběratelů a na Instagramu a Twitteru je dohromady téměř milion sledujících. Dáte The Tags šanci a budete po přečtení tohoto článku jedním z nich?
Tento text mohli jako první číst odběratelé newsletteru Přímák Football Clubu. Každou středu ho přihráváme přímo do vašich mailových schránek, pokud nám zanecháte kontakt v následujícím formuláři. Věnujeme se zajímavostem, kuriozitám, neznámým příběhům současnosti i historie a trendům, které vás udrží ve správné fotbalové provozní teplotě. Přejeme příjemnou zábavu…
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.