Mistrovství Evropy ve fotbale se potřetí za sebou zúčastní 24 zemí. Los rozdělil účastníky do šesti čtyřčlenných skupin, do vyřazovací fáze postoupí vždy první dva týmy z každé skupiny a nejlepší čtyři mužstva z třetích míst.
Šampionát v Německu bude hostit deset ikonických stadionů ve stejném počtu měst. Zápasy základních skupin se odehrají od 14. do 26. června 2024, vyřazovací boje začnou osmifinálovými utkáními v sobotu 29. června. Na semifinále se mohou diváci těšit 9. a 10. 7. 2024 na stadionech v Mnichově a Dortmundu. Finále se bude hrát v Berlíně na velkolepém Olympijském stadionu v neděli 14.7.2024 od 21 hodin.
Češi si na ME zahrají úvodní zápas v Red Bull aréně v Lipsku v úterý 18. 6. 2024 proti Portugalsku, svému přemožiteli z Ligy národů 2022. Za Portugalsko nastoupí fantastický Cristiano Ronaldo. Našim fotbalistům přijde proto rozhodně vhod podpora českých fanoušků, kteří přijedou do nedalekého Lipska fandit v hojném počtu. Můžete být mezi nimi – stačí sledovat velkou soutěž Hisense o lístky právě na tento zápas. Na zbylá dvě skupinová klání, která proběhnou 22. 6. 2024 proti Gruzii a následně 26. 6. 2024 proti Turecku, se pak český reprezentační tým přesune do Hamburku na Volksparkstadion.
Když se podíváme do historie, od rozdělení federace postoupil český tým ze všech evropských kvalifikací. Na kontinentálním mistrovství si zahraje poosmé za sebou; předloni došel do čtvrtfinále, největším úspěchem v samostatné historii ČR je stříbro z roku 1996. Zlato z minulého mistrovství obhajuje Itálie.
Potřetí partnerem ME, dvakrát sponzorem MS
Dlouho očekávaný fotbalový šampionát EURO 2024 zná už od loňského podzimu svého oficiálního partnera. Je jím globální technologická značka Hisense – celosvětová dvojka v kategorii televizorů a přední výrobce velkých i malých domácích spotřebičů. Tento globální hráč má významnou roli i v mnoha další oblastech pokročilých technologických řešení pro průmysl, školství, zdravotnictví a dopravu. Hisense sponzoruje mistrovství Evropy ve fotbale již potřetí za sebou, sponzoroval i poslední dvě mistrovství světa. V souvislosti s ME nedávno oznámil spolupráci s Manuelem Neuerem jako globálním ambasadorem značky.
Hisense nebude vidět jen na stadionech, ale přinese tu pravou fotbalovou atmosféru i těm, co budou fandit z pohodlí domova – například u některého ze špičkových televizorů s dokonalým obrazem a zvukem a navíc se speciálním sportovním režimem pro zážitek jako na stadionu. Fotbalová dramata z EURO 2024 bude možné sledovat v přímém přenosu na ČT Sport včetně doprovodného programu ke každému zápasu a také na online platformě ČT Sport plus.
Podpora fotbalu i v ČR
Hisense podporuje sport a sází na sportovní marketing i lokálně – například je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Nově spolupracuje s legendárním fotbalistou Janem Kollerem, který je tváří nedávno odstartované kampaně a průběžně se zapojuje i do mnoha aktivit pro fotbalovou veřejnost i mládež. Kampaň je skutečně masivní a probíhá napříč komunikačními kanály včetně živých eventů, aktivit na sociálních sítích a komunikace v místě prodeje.
„Hlavním cílem je dál zvyšovat povědomí o značce Hisense v zábavné rovině. V kampani jsme se snažili propojit specifické technologie s fotbalovým žargonem a se slovem smysl, a to napříč kategoriemi: například „chlazení – se smyslem pro ledový klid“, „TV se smyslem pro techniku první ligy“, „praní – se smyslem pro čistou hru“ a podobně“ dodává Markéta Haraldsson, Brand Manager značky Hisense pro ČR a SR.
Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com
Po reprezentační pauze se o víkendu vrací liga. Za sebou má 14 odehraných kol a spoustu dalších důležitých čísel. Vyznáte se v nich? To odhalí náš kvíz vycházející z aktuálních statistik, který se vás občas snaží zmást, tak se nenechte...
Liga národů pro Česko skončila výhrou ve skupině. Teď reprezentaci čeká cesta ze snem. Příští rok odehraje kvalifikaci na mistrovství světa 2026. Kvíz vás prověří, co o příštím mundialu víte.
Mládí vpřed. A vědomé jsou si toho i fotbalové kluby, které na fanoušky z generace Z stále častěji cílí v nejrůznějších marketingových kampaních. Ukázkovým příkladem propojení popkultury a fotbalového klubu je narozeninová party Sparta on Fire s hudebními esy Rohonym, Mišíkem a Manenem.