Fotbal v televizi: Když české kluby postupují, roste počet předplatitelů

12. únor 2025
Sdílejte:
Jak se úspěchy českých klubů v Evropě promítají do byznysu poskytovatele placeného televizního vysílání? To v rozhovoru řešíme s Janem Schöppelem, marketingovým ředitelem společnosti Telly.
Pavel Šulc táhne Viktorii i v Evropě. Naposledy z toho byl postup do osmifinále.Foto: Profimedia

Na stanicích, které máte ve své nabídce, běží kompletní evropské poháry. O jak velké lákadlo pro vaše zákazníky jde?

Velké. A platí to především, když hrají české týmy. Bohužel jako jediná se probojovala do play off plzeňská Viktorka, která může jen překvapit. Je tu ale řada dalších zajímavých zápasů, ve kterých se představí nejlepší evropské velkokluby, tudíž je co sledovat.

Roste počet diváků s úspěchy českého klubového fotbalu v poslední době?

Jednoznačně ano. Sledovanost se výrazně zvedá, když se českým klubům daří. V minulém ročníku, když Sparta i Slavia stoupaly v evropských soutěžích, rostla sledovanost každým kolem. V aktuální sezoně je to bohužel trochu slabší kvůli sérii porážek v ligové fázi, což se na číslech projevilo.

Partneři projektu Dobýváme Evropu

České kluby úspěšně dobývají Evropu. Mapujeme jejich pohárové zápasy, počítáme koeficienty a analyzujeme hru i soupeře. Pomáhají nám s tím:

  • Telly, kde můžete sledovat nejen evropské poháry.
  • Betano, kde si na ně můžete vsadit.
  • Decathlon, kde seženete vše na fotbal i další sporty.

Dokážete říct, který český klub je z pohledu sledovanosti v evropských pohárech dlouhodobě nejsledovanější? A platí, že o pražská S je největší zájem a i se vám na ně nejvíc vyplatí cílit reklamu?

Z pohledu sledovanosti pražská S táhnou určitě nejvíc. Řekl bych, že Sparta o trochu víc, ale možná jde jen o moji osobní preferenci. Každopádně platí, že úspěch přitahuje nejvíc pozornosti a cílená reklama na české týmy se vyplácí hlavně při jejich postupu.

Když teď zůstala v pohárech z českých klubů jen Plzeň, vidíte už v předplatných klesající zájem? Odhlašují lidé, kteří přišli primárně za fotbalem, předplatná?

Zákazníci se dělí do dvou skupin. První skupina chce sledovat celou sezonu, u nich zájem neklesá. Druhá skupina využívá krátkodobé balíčky jen pro konkrétní zápasy, takže se pravidelně vrací, když je zápas aktuálně zajímá. U této skupiny může docházet k poklesu.

Je fotbal nejatraktivnější sport, funguje nejlépe třeba v získávání nových zákazníků?

Společně s Formulí 1 a UFC jde o nejatraktivnější sport. Největší prodejní vrcholy nám však přináší zápasy Jirky Procházky v UFC, s nímž dlouhodobě spolupracujeme.

Proč nemáte v nabídce Canal+ Sport a tedy Premier League, kterou jste dřív, ještě jako Digi TV, měli exkluzivně?

Nákup sportovních práv a jeho neustále rostoucí ceny jsou kapitolou samo o sobě. Pokud bychom měli mít v nabídce všechny soutěže, muselo by se to výrazně promítnout do ceny. U nás stojí měsíční sportovní balíček 350 Kč a je to na hraně únosnosti. Pokud se podíváte například do Německa, obdobná sportovní nabídka tam stojí dvojnásobek.

A chcete vůbec Premier League mít ve své nabídce, nebo není z vašeho pohledu zásadní pro budování vašeho byznysu?

Pro budování byznysu to zásadní není, snažíme se poskládat nabídku tak, aby za přijatelnou cenu přinesla co nejvíc muziky (sportu) a kromě právě Premier League, české fotbalové ligy a Extraligy v hokeji vysíláme snad vše, co může českého sportovního fanouška zajímat. Nicméně stále hledáme nové příležitosti a Premier League je soutěž, která nás dlouhodobě zajímá.

Jak moc atraktivní z pohledu prodeje nových předplatných jsou zahraniční ligy jako Bundesliga, Serie A nebo LaLiga, které vysílají stanice ve vaší nabídce?

Jsou to bezpochyby jedny z nejatraktivnějších fotbalových soutěží na světě, takže pro naše zákazníky jsou určitě zajímavé. Co se týče akvizice nových zákazníků, větší impuls přinášejí spíš zápasy českých klubů v evropských pohárech.

Chtěli byste vysílat českou ligu? A je nějaká možnost, že se na tom s O2 TV někdy domluvíte?

Vyloučit nelze nic, ale osobně si myslím, že dlouhodobá strategie O2 TV je vysílat českou ligu exkluzivně.

Proč bych si měl vybrat Telly, když hledám poskytovatele TV vysílání?

Vedle skvělé sportovní nabídky máme v nabídce snad všechny kvalitní kanály dostupné na trhu, takže si u nás vybere každý. Jsme největší z malých poskytovatelů, a proto se musíme snažit o to víc. Máme výborně hodnocenou zákaznickou péči a oproti trojce mobilních operátorů se specializujeme jen na televizi. I díky tomu máme asi nejstabilnější platformu internetové televize v ČR, která již řadu let funguje bez výpadků vysílání.

Jan Schöppel / Foto: Telly

Související články

United proti Bilbau. Tady jsou semifinálové dvojice ve všech evropských pohárech

Ve všech třech evropských pohárech zbyly poslední čtyři celky. Semifinále bylo rozlosováno dopředu spolu s předchozími vyřazovacími koly. Tady je kompletní program.

Dobýváme Evropu

Souboj o druhé místo, Friisova pozice, nejzajímavější statistiky jara. Finiš ligy očima analytiků

Napínavý boj o pohárové příčky, překvapivá data z posledních měsíců, ale i hráči s největším výkonnostním progresem. S analytiky Vojtěchem Mrklasem a Tomášem Daníčkem hodnotíme výchozí pozici týmů v lize před rozhodujícími zápasy sezóny.

Podcast

Video: Nejhorší penalta sezony? Parodie na zakončení z anglické ligy

Newcastle zničil Crystal Palace 5:0 i kvůli hodně nepovedené penaltě hostů. Straky si jdou pro Ligu mistrů, ve které má Anglie už jisté bonusové místo.

Premier League
Popup se zavře za 8s