Značky jako Adidas, Nike nebo Puma se už dlouhá léta předhánějí v tom, jaké hvězdy ze sportovního světa přesvědčit ke spolupráci. Mít známého ambasadora nemusí zvyšovat jen globální povědomí o brandu, ale může mít i přímý ekonomický dopad na prodej zboží. A fotbal je toho jasným důkazem.
Jednu z nejznámějších rivalit na sportovním poli představuje souboj Adidasu a Pumy, tedy firem, které založili bratři Adolf Dassler (Adidas) a Rudolf Dassler (Puma). Ve Football Clubu jste si o tomhle jedinečném příběhu mohli přečíst ve skvělém textu Válka bavorských ševců od Luboše Brabce. Zajímavou roli v něm sehráli třeba i fotbalové hvězdy Johan Cruijff a Pelé.
Do boje o pozornost profesionálních fotbalistů se nově přihlásil Decathlon, který na konci ledna s pompou představil svého prvního slavného fotbalového ambasadora. Je jím francouzská superstar Antoine Griezmann, mistr světa, mistr Evropy a vítěz Ligy mistrů. Diváci v Česku si jeho kousky mohli prohlédnout loni v prosinci na Letné, kdy Atletico Madrid deklasovalo Spartu 6:0. Vlasatý Francouz k tomu přispěl jedním gólem.
„Tím, že Decathlon zpřístupňuje fotbal všem prostřednictvím inkluzivních, inovativních a vysoce výkonných produktů, umožňuje lidem zažít kouzlo fotbalu, univerzálního sportu, který s radostí hraju už více než 20 let. Toto nové dobrodružství je pro mě skutečně inspirativní, protože mi nabízí jedinečnou příležitost přímo se podílet na vytváření produktů, které budu používat na hřišti, včetně kopaček, které posouvají hranice výkonnosti ještě dál,“ řekl při představení spolupráce Griezmann.
Třiatřicetiletý rodák z Maconu by měl značce pomoci jak na její domácí půdě ve Francii, tak i globálně na dalších trzích, na které Decathlon expanduje, tedy včetně Česka. Vítěz Zlaté kopačky z Eura 2016 a nejlepší střelec Atletica Madrid nosí model kopaček CLR značky Kipsta už od konce roku 2024, avšak zahalený v černé barvě. S tímto modelem už vstřelil devět gólů, z toho tři v Lize mistrů. Cílem Decathlonu je, aby se fotbalista aktivně podílel i na vývoji budoucích modelů.
„Vznikne jedinečné partnerství, které nastaví nové standardy v oblasti designu a inovací výrobků. Antoinovo zapojení do výrobního procesu bude hrát klíčovou roli při utváření budoucnosti našich výrobků. Zapracováním jeho postřehů a zpětné vazby chceme neustále zdokonalovat a inovovat a dodávat vysoce technické produkty nejen pro profesionální sportovce, ale pro všechny vášnivé a náročné hráče,“ dodal Frédéric Boistard, Football Leader společnosti Decathlon, která chce světu ukázat, že není jen značkou pro fotbalové amatéry a víkendové sportovce, ale že svým zbožím cílí i na vrchol pyramidy.
Ostatně předznamenáním toho bylo už partnerství s UEFA, díky kterému se zápasy Evropské ligy a Konferenční ligy hrají s balóny Decathlonu. Stejně tak jako nejvyšší francouzská fotbalová soutěž Ligue 1. V Česku je pak fotbalovým ambasadorem Decathlonu veterán Milan Petržela, který v zimě přestoupil ze Slovácka do Viktorie Žižkov.
Decathlon se už nějakou dobu profiluje mezi profesionály v cyklistice, biatlonu a tenisu, teď se přihlásil i do souboje značek v nejpopulárnějším sportu planety.
Ligová fáze evropských pohárů definitivně končí. Poslední je na pořadu osmé kolo Evropské ligy, ve kterém si Plzeň ještě může vylepšit svou pozici pro vyřazovací část a Slavia už bohužel hraje jen o čest a body do koeficientu.
Plzeň už má jistý postup do vyřazovací fáze Evropské ligy. Ukážeme si, co ji tam čeká v obou možných scénářích: tedy v play off o osmifinále, nebo přímo v osmifinále.
Spočítali jsme na kalkulačce starobní důchod průměrného hráče první české ligy. Výsledek vás překvapí.