Ondřej Kania na konci červenci na sociální síti X kromě jiného uvedl, že v Liberci už nově nenafukují návštěvnická čísla a budou vykazovat jako oficiální číslo počet průchodů turnikety navýšený o 10 %. Kania také napsal, že návštěvnická čísla nafukuje většina klubů v první lize a že by se s touto praxí mělo přestat. „Myslím, že by mělo dojít k výraznému zvýšení transparentnosti v tomto ohledu,“ napsal kromě jiného.
Zástupci ostatních ligových klubů to většinou nechali bez reakce, nás ale zajímala. Proto jsme se jich zeptali na následující tři otázky:
Tady jsou odpovědi těch klubů, jejichž zástupci nám odpověděli (oslovil jsme všechny prvoligové kluby):
V našem klubu oznamujeme návštěvnost na základě skutečného průchodu lidí přes turnikety už od sezony 2013/14, kdy došlo k jejich instalaci v epet ARÉNĚ. Nepřidáváme k číslům návštěvnosti žádný unifikovaný koeficient. K případnému dopočítání počtu diváků dochází pouze v případě technických problémů s turnikety, kdy postupujeme kvalifikovaným odhadem ve spolupráci s pořadatelskou službou.
Momentálně neplánujeme žádné změny v našem systému počítání a oznamování návštěvnosti, protože již nyní pracujeme s reálnými čísly. Nicméně plně podporujeme iniciativy směřující k větší transparentnosti a jsme otevřeni dalším doporučením či standardizacím, které by vedly k ještě větší důvěryhodnosti vykazovaných dat. Věříme, že zveřejňování reálných návštěv je klíčové pro udržení důvěry fanoušků. Je také důležité pro přesné hodnocení zájmu o fotbal v rámci ligy.
Momentálně hlásíme počet vydaných vstupenek. Jde o počet míst, která jsou prodána. Jde tedy o součet prodaných permanentek, prodaných jednorázových vstupenek a vstupenek vydaných např. v naší akci Děti na Sigmu pro fotbalové mládežnické skupiny. Od hlášení skutečného průchodu lidí přes turnikety jsme upustili poté, co bylo zjištěno poměrně vysoké procento nesprávných načtení. Na odstranění pracujeme a nevylučujeme, že po vyřešení tohoto problému budeme hlásit toto číslo.
Vykazování návštěvnosti na stadionech z utkání Chance Ligy a Chance Národní Ligy je čistě v gesci domácích klubů, které jsou organizátory jednotlivých zápasů. Je také zodpovědností klubů, aby prezentovaly taková čísla, která odpovídají realitě.
Do marketingového boje o fotbalové profesionály se přihlásil další výrobce sportovního oblečení a výbavy. Jako hlavní tvář si vybral francouzskou hvězdu Antoina Griezmanna.
Jako první jde do akce Sparta. V Lize mistrů na hřišti Leverkusenu hraje ve středu. Slavia s Plzní mají své zápasy v Evropské lize ve čtvrtek. Povíme vám, kde a v kolik je vysílají a podíváme se i na výchozí situace všech těchto duelů.
Sparta hraje poslední zápas v Lize mistrů v této sezoně ve středu od 21:00 v Leverkusenu. Střetnutí s německým mistrem vysílá Nova Sport.