Předplaťte si Football Club a podpořte kvalitní žurnalistiku

Fotbal se v Česku dostal z nejhoršího, říká Ondřej Syrový z platformy EOS

08. leden 2025
Sdílejte:
V roce 2011 začínal Ondřej Syrový s informačním systémem pro jeden florbalový tým, dnes jeho členskou platformu EOS využívá přes 700 (nejen) sportovních klubů a 170 000 uživatelů. V plánu jsou postupná expanze do zahraničí nebo grantové projekty na podporu pohybu dětí.
Šéf platformy EOS Ondřej Syrové (vpředu ve světlé mikině) spolu s dalšími spolumajiteli projektuFoto: EOS

Co se v EOS změnilo od června 2023, kdy jsme spolu dělali naposledy rozhovor?

Zdvojnásobili jsme počet klubů, které naši platformu využívají. A máme super zpětnou vazbu od uživatelů, což v praxi jen potvrzuje naši tezi, že dokážeme šetřit čas i peníze. Když budu hodnotit rok 2024, tak se nám podařilo dosáhnout několika met, které jsme si předem vytyčili – využívají nás kluby ve všech okresech Česka a nejpozději na čerty – tedy 5. prosince – jsme chtěli překročit 666 klubů. To jsme nakonec splnili už v půlce listopadu a do konce roku jsme se přehoupli i přes sedm stovek.

Jak jste se posunuli produktově?

Na základě zpětné vazby a potřeb klientů náš produkt neustále vylepšujeme. Měnili jsme infrastrukturu, aby bylo vše lépe škálovatelné. Přidáváme různé funkce, které jsou pro klubové funkcionáře a členy užitečné. Další úpravy jsou nutné například kvůli změnám legislativy. Reagujeme na požadavky ČUS a NSA, abychom klubům co nejvíce usnadnili žádosti o dotace. Klademe důraz na to, aby byla práce s EOS co nejrychlejší, nejefektivnější a nejpříjemnější. Krom desítek jiných funkcí jsme loni vyvinuli například modul Přihlášky, díky kterému kluby můžou flexibilně vyřešit přihlašování členů i veřejnosti na jakékoli své akce. Na rok 2025 máme mimo jiné v plánu vizuální proměnu webové verze a později i mobilní aplikace.

Jak byste mě jako funkcionáře sportovního klubu přesvědčil, abych začal využívat vaši platformu?

Ukázal bych vám v praxi, jak vám platforma EOS ušetří energii a propojil bych vás s těmi, kteří už EOS používají. Pro členy, často rodiče dětí, které sportují v nějakém klubu, je obrovská výhoda v tom, že mají všechny informace strukturovaně v jedné appce – platby a další své povinnosti, kalendáře, příspěvky na zdi, komunikaci s vedením klubu a tak dále. Trenéři tam zase mají předpřipravenou docházku, kontakty na členy a možnost rychlé komunikace. Klub má informace o členech neustále aktuální. To se hodí právě při různých žádostech o dotace. Ale zásadní je to i z hlediska vybírání členských příspěvků. Kluby nám potvrzují, že se jim po zavedení EOS a digitalizace celého procesu zvýšil výběr příspěvků klidně o dvacet až třicet procent.

Do příštího roku chystáme nový modul na propagaci partnerů směrem k členské základně. Můžeme snadno monitorovat konverze, aby měl klub přehled, jaké obchodní příležitosti partnerovi skutečně přinesl. Dnes už moc nefunguje umístění loga na dres nebo někam na plachtu vedle hřiště. Jsou mnohem efektivnější cesty, jak propojit partnera s celou komunitou klubu a různě to škálovat.

Jak se za poslední rok proměnilo zastoupení jednotlivých sportů ve vašem portfoliu?

Nejvíc klubů máme stále ve florbale, ale hodně naběhl fotbal, který už atakuje první příčku. Potvrzuje to potenciál, který pro naši platformu vidíme. V poslední době nám ale přibývá taky hodně atletických nebo třeba tanečních klubů. Je to opravdu různorodé, působíme napříč více než 60 sporty.

EOS – partner amatérského fotbalu na FC

S klubovou platformou EOS budete mít veškerou administrativu a komunikaci na jednom místě. Komplexní služba ke správě a řízení sportovních klubů kromě nervů ušetří desítky člověkohodin měsíčně, což přijde vhod sportovním funkcionářům, trenérům, ale i hráčům a rodičům dětí. Získejte víc času, abyste se mohli věnovat tomu opravdu důležitému –⁠ sportu.

To chci zkusit!

Ještě před pár lety jste si přitom stýskal, že je fotbalové prostředí hodně zkostnatělé…

Ano, to máte pravdu. Ale je vidět, že se blýská na lepší časy. Do vedení fotbalových klubů se dostávají lidé, kteří jsou otevřenější většímu zapojení technologií. Přiznávám, že jsem fotbal vždycky vnímal jako zkostnatělejší sport než hokej, ale přijde mi, že se to v posledních letech tak trochu prohodilo. Fotbal se asi už dostal z nejhoršího. Nejde to úplně paušalizovat, každopádně u našich klientů mezi fotbalovými kluby vidím opravdu pozitivní posun.

Obecně je důležité, že sport v Česku prochází digitalizací. A pro EOS je v téhle souvislosti zásadní, že jsme na trhu už řadu let, takže se na nás obrací i kluby, pro které jsme dřív nebyli zajímaví. Fungují samozřejmě doporučení našich stávajících klientů a postupně se to nabaluje jako sněhová koule.

Jak si zpětně vyhodnocujete reklamní kampaň s fotbalovými bafuňáři?

Rozhodně pozitivně. Udělali jsme tři pokračování. Sázeli jsme na vtipnou a odlehčenou formu, která zároveň jasně ukazuje naši přidanou hodnotu. Autorem tohoto konceptu je marketingový expert Tomáš Janča, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. A v kreativní propagaci platformy EOS budeme pokračovat.

Co je pro vás osobně v Česku vlastně sport číslo jedna? Na sociálních sítích už proběhla spousta argumentačních přestřelek mezi příznivci fotbalu a hokeje… Jak to vidíte vy?

Vždycky jsem byl spíš hokejový, ale postupně jsem to přestal sledovat. Kvůli práci už není tolik času. Co se týče fotbalu, je to celosvětový fenomén, to je jednoznačné. A myslím, že jde o sport číslo jedna i v Česku. Fotbalové hřiště je prakticky v každé vesnici. A doma už kope do balonu a křičí u toho gól i moje malá dcerka.

Když zmiňujete malé sportovce… V říjnu 2024 jste s EOS spustili grantový program SPORTUJOU podporující projekty, které motivují děti k pohybu. Jak tenhle nápad vznikl?

Velká část našich klientů se věnuje mládeži. Nedávalo mi sice takový smysl, abychom přímo sponzorovali sportovní kluby, ale líbila se nám myšlenka, že finančně podpoříme jejich zajímavé aktivity. Z dosavadní spolupráce jsme viděli, že řada klubů organizuje parádní věci, které se zaměřují právě na pohyb dětí. V Česku je sport podfinancovaný, takže chceme taky aspoň trošku přiložit ruku k dílu. Rádi bychom tím inspirovali i další, kteří by se mohli pustit do něčeho podobného. Bereme to jako pilotní projekt, na který navážeme dalšími ročníky. Do stávajícího grantového programu je možné se přihlásit ještě do 17. ledna.

Pojďme ještě zpátky k vašemu byznysu. Máte v plánu zahraniční expanzi?

Slovensko je pro nás samozřejmostí, tam se blížíme stovce klubů. Pár jich máme i v Polsku a nově jeden ve Slovinsku. K další expanzi přistupujeme postupně. Teď začínáme být aktivnější především v Polsku, kde si chceme vyzkoušet specifika jiného a zároveň velkého trhu.

A co jít na západ? Nebo v případě florbalu na úplný sever, kde má tenhle sport největší tradici?

Ano, je to téma, Skandinávie se samozřejmě nabízí. Český florbal má ve světě dobrý zvuk. Česko je považováno za zemi, která v tohle sportu umí dělat skvělé eventy, což nám s naší členskou základnou může pomáhat i z hlediska doporučení pro zahraniční trhy. Ale jak jsem říkal, jdeme na to postupnými krůčky.

Související články

Šije obleky pro Slavii. Jaká náhoda za to může a kdy v něm Trpišovský odkoučuje zápas?

Majitel značky Le Premier Jakub Lohniský mluví v obsáhlém rozhovoru o tom, kdo je největší módeman ve Slavii, jak dostat Jindřicha Trpišovského do obleku, jakou košili si u něj nechal ušít šéf Sparty a proč přeje úspěch Ondřeji Kaniovi.

Můj fotbal

Pět hráčů na odchodu. Slavia ukázala, s kým pro jaro nepočítá

Na dvoutýdenní soustředění do španělské Marbelly odcestovalo v úterý celkem 30 slávistů včetně mládežníků a nových posil. Slavia zároveň oznámila také hráče, kteří jsou na odchodu.

Slavia
Aktualizováno

Fotbal v televizi: Kinského premiéra? Tottenham jde na Liverpool

V neděli měl vysněný přestup do anglické ligy hotový, ve středu půjde Antonín Kinský rovnou do brány v zápase proti aktuálnímu lídrovi Premier League? Je to pravděpodobné a dávají to v televizi!

Televize
Popup se zavře za 8s